Search
Marti 14 Iulie 2020
  • :
  • :

Interviu cu Ana Maria Loredana Ciobotaru, Avocat Titular, Cabinet de Avocat Ciobotaru Ana Maria Loredana: Un adolescent învățat să respecte legea are șanse mai mari să fie un adult responsabil

Interviu cu Ana Maria Loredana Ciobotaru, Avocat Titular,

Cabinet de Avocat Ciobotaru Ana Maria Loredana

 

Un adolescent învățat să respecte legea

are șanse mai mari să fie un adult responsabil

 

 Cum a decurs activitatea cabinetului dumneavoastră de avocatură în primele cinci luni ale acestui an, având în vedere criza sanitară și economică în curs?

Mă bucur să vă spun că activitatea cabinetului nu a fost afectată de criza economică declanșată de pandemie, întrucât am avut în portofoliu clienți care și-au continuat procesul de expansiune, clienți ambițioși care chiar dacă au întâmpinat dificultăți, s-au adaptat la condițiile impuse de autorități și nu au întrerupt activitatea. Vorbim de “lumea HoReCa“ care s-a reinventat, prin servirea de tip “drive-in”, au dezvoltat departamentul de livrări și s-au menținut în perioada pandemiei.

Totodată, în această perioadă am avut clienți care au desfășurat activitate în domeniul achizițiilor de echipamente și dispozitive medicale, clienți ce au avut nevoie de suport juridic pe toată perioada stării de urgență, având în vedere timpul relativ scurt în care aceștia trebuiau să negocieze și să semneze contractele de achiziții, majoritatea cu parteneri externi.

A fost o perioadă complexă, atât din perspectiva activității de consultanță cât și din perspectiva activității de Litigii, cel din urmă fiind mai afectat datorită suspendării dosarelor înregistrate pe rolul instanțelor, în baza Decretului Președintelui României nr. 164/16.03.2020. În ceea ce privește consultanța, m-am adaptat condițiilor, în sensul că atât noi cât și clienții am adoptat o atitudine mai prudentă și am acordat consultanță online, implementând cele mai eficiente soluții de flexibilizare a activității prin intermediul tehnologiei.

În ce mod au fost afectați clienții dumneavoastră de pandemia COVID-19?

Cei mai afectați au fost clienții persoane fizice, acele persoane care erau obișnuite cu vizitele la Cabinet pentru a discuta detaliile spețelor în care erau parte, acei clienți care erau obișnuiți să își facă programare la Cabinet pentru a mai aduce câteva înscrisuri omise sau înscrisurile comunicate de către instanță în această perioadă. De asemenea, am avut clienți care și-au pierdut locurile de muncă în această perioadă, angajatorii preferând să ceară demisia acestora, refuzând depunerea solicitărilor de a beneficia de șomaj tehnic.

În schimb, clienții persoane juridice au fost afectați din punct de vedere financiar, întrucât activitățile desfășurate de către aceștia nu intrau în sfera “trecem pe online“.

Prin ce se caracterizează stilul dumneavoastră de leadership?

Trăsăturile de Leadership provin din familie și din felul în care am fost crescută. Provin dintr-o familie de ingineri, însă trăsăturile vin de la mama mea. Ea a fost o persoană hotărâtă, înțeleaptă, curajoasă, echilibrată și mai presus de toate, o persoană foarte optimistă , cu mare putere de convingere și abilitate de a atrage binele.

“Leadership-ul” înseamnă pentru mine exemplul personal de exigență, rigoare, coordonare și excelență profesională.

În DREPT există un adagiu “IUS EST ARBONI AEQUI” – Dreptul este arta binelui și a echității. Pentru mine, ideea de drept este indisolubil legată de ideea de bine, așa că în viziunea mea un om care iubește Dreptul ar trebui să iubească ideea de a face bine, pentru a fi întru totul un Leadership.

Sunteți specializată în dreptul civil, dreptul familiei, dreptul medical, drept administrativ, drept financiar și fiscal, precum și în dreptul penal. Cum apreciați pregătirea judecătorilor care activează în instanțele din județul Galați și volumul de încărcare a acestora cu dosare?

Profesez din 2006 în Baroul Galați și o pondere de 70% din Litigii le-am avut pe rolul instanțelor gălățene și vă pot spune că magistrații acestor instanțe sunt de la zi la zi mai pregătiți, mai profesioniști și totodată perfecționiști.

Avem o “echipă tânăra de JUZI“, de la Judecătorie până la Curtea de Apel condusă de Cosmin Răzvan Mihailă – un promotor al digitalizării justiției, dar care din păcate sunt  “îngropați“  în ședințe cu sute de dosare.

Cum au evoluat cerințele clienților și complexitatea dosarelor la care ați lucrat, în ultimii ani?

Cerințele clienților sunt de la an la an mai mari, sau mai bine zis mai exigente. Clienții caută profesionaliști, au acces la informații, uneori vin la cabinet pentru “second-opinion”, întrucât există o ofertă destul de vastă pe piață  și vor să fie siguri că plătesc servicii de calitate.

În ultimii ani am acordat asistență juridică în dosare complexe, atât în penal cât și în civil. O speță de suflet este una care a pornit de la o notificare împotriva unei bănci pentru refuzul nejustificat de acordare credit CNT în baza unui contract semnat și însușit de bancă, însă la sfârșitul programului au înțeles să comunice că nu va fi acordat creditul, iar clientul meu era nevoit să facă rost de câteva sute de mii de lei în câteva minute pentru a acoperi instrumentele de plată scadente în acea zi. Recunosc că am formulat oarecum cu strângere de inimă acea acțiune, reclamant era un SRL local, iar pârat era UN COLOS – o bancă cotată foarte bine pe piața românească, însă am fost foarte încrezătoare. Cu mult studiu, multă implicare și emoții la fiecare termen, timp de trei ani, am reușit să obțin o soluție favorabilă clientului meu pentru prejudiciul cauzat de către o bancă:

Soluția pe scurt: “Admite în parte acţiunea; obligă pârâta să plătească reclamantei suma de 36.224.127 de lei cu titlu de despăgubiri materiale. Respinge capătul de cerere privind plata daunelor morale, ca nefondat“. 

Ce domenii / arii de practică intenționați să dezvoltați în perioada următoare?

Pentru viitor nu am planuri, însă am strategii de dezvoltare a unor arii de practică, de lărgire a portofoliului de clienți. De 10 ani m-am specializat în obținerea daunelor materiale și morale din accidente rutiere și malpraxis. Gestionez anual sute de dosare în beneficiul familiilor victimelor ce și-au pierdut viața ori au fost grav rănite în urma unor accidente și pacienți prejudiciați de actul medical. Permanent ne întâlnim cu tot mai multe situații în care actul medical a fost exercitat într-un mod defectuos, iar pacienții au avut de suferit. Relațiile sociale dintre prestatorii de servicii și consumatorii de servicii medicale sunt șubrede în zilele noastre, precum și relațiile sociale conexe acestora. Strict pe aceste două arii, în viitorul apropiat, strategia de dezvoltare este să deschid un sediu secundar la Constanta și încă două în alte județe, anul următor.

Cât de mult își cunosc românii drepturile? Cine ar trebui să se ocupe constant de creșterea nivelului de educație juridică în țara noastră? Cum se pot implica avocații în acest proces?

Sunt de părere că românii nu își cunosc drepturile fundamentale pentru că lipsește educația juridică în școală. Ar trebui mai multă implicare din partea autorităților, întrucât chiar dacă sunt drepturi fundamentale, universale și la care o persoană are în mod inerent dreptul pur și simplu, pentru că este o ființă umană, de cele mai multe ori trebuiesc efectuate demersuri juridice pentru constatarea existenței, apărarea acestor drepturi și înlăturarea încălcării acestora.

Sperăm ca în viitor să se predea în școli noțiuni juridice elementare. Am citit de curând că ar exista o inițiativă din partea Ministerului Educației să se elimine unele din cele 18 discipline de la gimnaziu și să se introducă altele, cum ar fi și educația juridică. În situația în care am avea implementate proiecte de acest gen, cu siguranță atât avocații cât și magistrații se vor implica pentru realizarea acestora. Opinez că un adolescent învățat să respecte legea are șanse mai mari să fie un adult responsabil, iar mai mulți adulți responsabili formează o societate mai bună pentru noi.

Ce le sfătuiți pe tinerele doamne care încep o carieră în avocatură?

Sfătuiesc tinerele avocat astfel cum îmi sfătuiesc și fiica de 15 ani, să aleagă cu discernământ și să-și urmeze drumul, să aibă devotament față de client și multă răbdare,  pentru că lucrurile durabile nu se clădesc într-o singură zi.

Eu mulțumesc pentru ceea ce sunt părinților mei care m-au educat în spiritul legii și soțului meu, dr. Ciobotaru Răzvan, care mă susține moral și mă încurajează zilnic pentru a face “avocatură de top”.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *