Search
Joi 14 Noiembrie 2019
  • :
  • :

Mercedes-Benz anunță lansarea noului Sprinter

Mercedes-Benz-Sprinter-2013O întreagă clasă de autovehicule comerciale ușoare a primit numele său: în întreaga lume, Mercedes-Benz Sprinter este sinonim cu autovehicule comerciale cu o masă maximă admisă de 3,5 tone. Sprinter a fost întotdeauna lider în clasa sa în ceea ce privește inovația, iar acum demonstrează încă o dată acest lucru. Cu cinci noi sisteme de siguranță, motorizare care respectă viitorul standard de emisii Euro VI și un design îndrăzneț, noul Sprinter devine încă o dată un punct de reper în clasa sa. Iar un lucru este clar: cu un consum extrem de redus, până la 6,3 l/100 km, Sprinter se poziționează pe primul loc în clasa sa și în ceea ce privește consumul redus de carburant.

Noi sisteme de siguranță, în premieră mondială

Sprinter a fost și continuă să fie pionier în dezvoltarea sistemelor de asistare în conducere. Cinci noi sisteme de asistență – inclusiv unele în premieră mondială pentru segmentul de autovehicule comerciale ușoare – contribuie la reducerea numărului de accidente.

Printre sistemele ce echipează noul Sprinter și care reprezintă o premieră mondială, se numără: Crosswind Assist (cu rol de asistență în prevenirea pierderii direcției în caz de vânt lateral puternic), precum și Collision Prevention Assist (ce oferă atenționare vizuală și acustică și pregătește sistemul de frânare pentru performanță maximă în cazul unei potențiale coliziuni) și Blind Spot Assist (pentru monitorizarea unghiurilor moarte, avertizând existența unui obstacol). De asemenea, alte noi sisteme de siguranță: Highbeam Assist (sistem opțional de fază lungă pentru faruri cu halogen și bi-xenon) și Lane Keeping Assist (sistem opțional de asistență la păstrarea benzii de circulație). Inginerii de la Mercedes-Benz sunt convinșii că utilizarea mijloacelor electronice în segmentul de autoutilitare va avea un impact extrem de pozitiv asupra statisticilor privind accidentele rutiere.

Sistemul Crosswind Assist va face parte din echipamentul standard, ca parte a Programului Electronic de Stabilitate. Celelalte sisteme de asistență pot fi comandate ca opțiuni individuale sau pachete de opțiuni. Ca urmare, fiecare client poate adapta Sprinter-ul nevoilor sale specifice.

În plus, Mercedes-Benz a sporit, într-o măsură mai mare, dinamica de conducere a modelului Sprinter. O coborâre a șasiului a ajutat nu numai la reducerea rezistenței la vânt și a consumului, cât și la creșterea siguranței rutiere, precum și la facilitarea încărcării și a descărcării de marfă.

Primul autovehicul comercial ușor din lume care respectă viitorul standard de emisii Euro VI

Noul Sprinter este prima utilitară comercială cu o gamă completă de motorizare care respectă viitorul standard de emisii Euro VI. Acest lucru înseamnă o reducere drastică a nivelului de emisii de oxizi de azot (NO), hidrocarburi (CnH2n) și particule. Sprinter respectă cele mai stricte limite cu tehnologia motorului BlueTEC și tehnologia SCR, incluzând și injecția aditivului AdBlue în gazele de eșapament pentru neutralizarea oxizilor de azot. Acest lucru s-a dovedit deja foarte eficient pentru mai multe sute de mii de vehicule comerciale Mercedes-Benz.

Performanța oferită de gama de motorizare diesel rămâne neschimbată: aceasta cuprinde propulsoare de patru și șase cilindri, cu puteri cuprinse între 70 kW (95 CP) și 140 kW (190 CP).

Inginerii au utilizat tehnologii de post-tratare suplimentară a gazelor de eșapament pentru a optimiza caracteristicile sistemului de injecție, procesul de ardere și presiunea de supraalimentare. Acest lucru duce la un consum redus de combustibil și la o ardere silențioasă. În plus, echipamentele de conducere și componentele auxiliare au fost reglate în mod constant pentru consum redus. Acest lucru a fost aplicat la nivel de transmisie, punte din spate și gestionare inteligentă a generatorului.

Ca o alternativă a motoarelor pe bază de motorină, Mercedes-Benz Sprinter dispune, de asemenea, de un motor supraalimentat de 1.8 litri cu sistem de injecție directă, care dezvoltă 115 kW (156 CP). Același motor e disponibil și în versiune cu propulsie pe bază de gaz natural comprimat. Motoarele pot fi cuplate la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte sau la una automată cu 7 rapoarte.

Transmisia ECO Gear 360 cu 6 trepte este disponibilă pentru motoarele diesel cu 4 clindri, și transmisia manuală ECO Gear 480 cu 6 trepte este disponibilă pentru motoarele diesel cu 6 cilindri.

Transmisia se realizează cu ajutorul cutiei de viteze manuală cu 6 trepte ECO Gear, fie cu ajutorul cutiei de viteze automată cu 7 trepte 7G-TRONIC PLUS, care are un convertor de cuplu, singura de acest fel care să fie utilizată într-un vehicul comercial.

Cel mai economic autovehicul comercial din clasa sa

Din combinația de motoare diesel extrem de economice cu trenul de rulare optimizat, echipamentele auxiliare și pachetul BlueEFFICIENCY, rezultă un consum mixt de combustibil de cel puțin 6,3 l/100 km – o nouă cifră record senzațională pentru vehiculul din clasa Sprinter. Dar nu doar acest aspect face din noul Sprinter o minunăție economică: specificațiile standard în Europa includ acum și computerul de mentenanță ASSYST. Acesta ajută la extinderea intervalului flexibil de întreținere până la 60.000 km.

Exteriorul și interiorul beneficiază de numeroase îmbunătățiri

În materie de design, noul Sprinter creează o impresie clară și frapantă. În conformitate cu actuala linie de design Mercedes-Benz, grila radiatorului arată mai drept și sigur pe sine. Cele trei fante ale radiatorului sunt alungite și perforate. Acest aspect nu doar că îi conferă o aparență dinamică, dar în același timp, îi crește și puterea de circulare a aerului. Grila radiatorului, semnul distinctiv al mărcii, are un impact mult mai puternic.

Farurile prezintă contururi mai clare, iar o caracteristică deosebit de puternică este mascarea carcasei proiectorului, împărțind farurile în segmente individuale. Capota nouă este mai înaltă, rezultând într-o mai bună protejare a pietonilor, iar bara de protecție are o formă mai pronunțată. Atenția minuțioasă acordată la proiectarea părții inferioare a van-ului amintește de design-ul unui SUV. Din spate, noul Sprinter poate fi recunoscut datorită stopurilor sale cu dublă compartimentare.

Interiorul, fără îndoială exemplar, a beneficiat de upgrade-uri la mai multe nivele. Noua tapițerie a scaunelor asigură un confort sporit, volanul dispune de o mai bună aderență, cu o margine groasă, iar fantele de aer sunt decorate cu aplicații cromate. Butonul de manetă a schimbătorului de viteze este și el dotat cu un nou design.

Alături de o nouă generație de radio, și-au găsit locul în noul Sprinter și electronice de consum inovatoare, dotate cu telefonie Bluetooth, cu tastatura de telefon și carte de telefon, pachetul tehnologic fiind întregit de sistemul de navigație Becker MAP PILOT.

După testarea pe trasee de milioane de kilometri, Sprinter se pregătește pentru lansarea comercială la începutul lunii iunie

Pentru noul Sprinter s-a pus accent deosebit pe testarea sa intensivă. S-au efectuat teste de anduranță ce au acoperit mai mult de opt milioane de kilometri, la care s-au adăugat studii intensive ale clienților care au implicat aplicații practice, prin care s-a pus la încercare înalta calitate a noului Sprinter.

Noul Mercedes-Benz Sprinter este disponibil pentru comandă cu livrare începând din luna septembrie.



Mircea Agrigoroaie este administratorul site-ului de concursuri de fotografie PxlShot.ro


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *