Search
Miercuri 25 Aprilie 2018
  • :
  • :

Oferim pacienților profesionalism, seriozitate, performanță și empatie

Interviu cu Dr. Dragoș Zamfirescu, Medic Primar în Chirugie Plastică, Estetică şi Microchirurgie Reconstructivă, Clinica Zetta și cu Andreea Constantin, Director General, Clinica Zetta


În anul 2012 ați fondat cliniza Zetta, care a devenit un hub chirurgical pentru chirurgi plasticieni și medici din specialități înrudite (ORL, BMF, ortopedie, dermatologie, oncologie) care operează sau dau consultații folosind facilitățile operatorii, spațiile și personalul medical al clinicii. Care au fost principalele provocări în primii șase ani de activitate?

Dr. Dragoș Zamfirescu

Au fost numeroase provocări pe parcursul acestor ani și aș dori să mă limitez doar la cele mai importante. Am început fără a avea experiență organizatorică, financiară, fiscală, legală și a trebuit să învățăm pe parcurs.

A trebuit un efort permanent de păstrare a unui nivel ridicat de performanță medicală și de siguranță pentru toți pacienții noștri, prin menținerea și aducerea de personal de înaltă valoare profesională și umană.

A fost un proces extrem de dificil de schimbare a mentalității – de trecere de la un medic dezinteresat de partea materială, la un doctorprenor atent la multe aspectele economice. M-am străduit să rezist presiunilor de tot felul care amenințau să ni se reducă componenta empatică.

Andreea Constantin

Provocarea noastră continuă este menținerea nivelului de excelență în toate activitățile și acțiunile Clinicii, începând de la relația cu pacienții, până la cea cu partenerii și colaboratorii noștri.

Asta presupune să țintim mereu mai sus, să ne conștientizăm punctele forte, dar și pe cele slabe și să identificăm, mai presus de toate, acele abilități care, bine șlefuite, ar putea să ne aducă satisfacția pe care o căutăm permanent în activitatea noastră.

Ați realizat numeroase premiere pentru clinicile private, precum și premiere pentru Chirurgia Plastică din Romania. Puteți detalia?

Dr. Dragoș Zamfirescu

Sincer, nu prea vorbesc ușor despre aceste lucruri decât la congresele de specialitate, în fața colegilor mei. Totuși, pentru că pacienții trebuie să știe că există și în România soluții pentru unele dintre problemele lor, pot să vă spun că am experiență în replantări de membre inferioare, de falange distale de degete, în reconstrucții microchirurgicale mai speciale după paralizii de plex brahial la copii și la adulți, după paralizii de nerv facial, după mastectomii, după defecte osoase importante, după amputații de penis, etc.

Dețineți un sediu de 700 metri pătrați, 9 paturi și aveți o echipă formată din 20 de medici. Care este strategia de dezvoltare a clinicii în următoarea perioadă?

Dr. Dragoș Zamfirescu

Avem o strategie pe termen scurt, de a menține și chiar de a dezvolta calitatea actului medical și de a ne consolida imaginea de clinică în care pacienții sunt tratați cu profesionalism, dar și cu căldură umană, de centru de excelență în chirurgia plastică unde pot fi rezolvate cazuri dificile.

Acest lucru sperăm să îl obținem fidelizând medicii primari cu care colaborăm în prezent, susținând tinerele talente din noua generație de medici specialiști Zetta, achiziționând în continuare instrumente și aparatură performantă și perfecționând constant modalitatea de interacțiune cu pacienții.

Pe termen mediu și lung ne gândim la o extindere, și de ce nu, la apariția unui Spital Zetta, centrat strict pe această nișă medicală – Chirurgia Plastică, Estetică și Microchirurgie Reconstructivă.

Andreea Constantin

Dorința de dezvoltare vine ca urmare a nevoii de a transforma viziunea noastră pentru inovare în realitate. Creșterea sustenabilă realizată până în prezent a avut loc într-un mod organic, și așa ne dorim să ne dezvoltăm și în viitor. Strategia pe termen mediu și scurt a Clinicii Zetta are în vedere achiziționarea de tehnologii “state of the art”, în vederea îmbunătățirii calității serviciilor oferite, dar și perfecționarea continuă a echipei medicale și nemedicale și îmbunătățirea procedurilor interne, din dorința de a ne apropia tot mai mult de nevoile pacienților.

Pe termen lung, avem în vedere extinderea activității, astfel încât să putem veni în întâmpinarea unui număr crescut de pacienți care ne solicită, cu amendamentul ca extinderea să nu afecteze calitatea serviciilor noastre.

Suntem o “clinică boutique”, așa cum ne place să spunem, și dorim să nu pierdem atmosfera familială și sentimentul de apropiere pe care îl transmitem pacienților care ne trec pragul.

Care este profilul pacienților dumneavoastră? De ce servicii beneficiază cei care se operează la clinica dumneavoastră?

Dr. Dragoș Zamfirescu

Avem pacienți de toate vârstele, din toate categoriile sociale, dar aș putea să spun cu mare satisfacție că majoritatea dintre ei sunt bine informați, și foarte mulți au studii superioare.

Probabil că acest lucru se datorează faptului că politica Clinicii Zetta a fost aceea de a ne face cunoscuți prin rezultatele operațiilor noastre și nu prin promovare agresivă, prin marketing fără substrat, sau prin folosirea de vectori de imagine din lumea așa ziselor VIP-uri. Noi le oferim pacienților profesionalism, seriozitate, performanță și empatie.

Care ar fi costul unei operații platice sau a uneia estetice obișnuite? Se pot deconta aceste operații?

Dr. Dragoș Zamfirescu

Conform legii, operaţiile “pur”estetice nu sunt decontate de Casa Naţională de Sănătate. Clinica Zetta nu lucrează cu Casa de Sănătate pentru decontarea cheltuielilor cu operațiile reconstructive, însă colaborăm cu o companie de asigurări de sănătate, care, pentru abonații săi, decontează acest timp de intervenții.

Andreea Constantin

Deoarece fiecare persoană este unică și are particularități anatomice, precum și posibile afecțiuni asociate, prețul se estimează după o consultație inițială de evaluare și se stabilește definitiv după o consultație interdisciplinară de chirurgie plastică, anestezie, și eventual alte specialități medicale în care sunt evaluate toate aspectele anatomice, chirurgicale și medicale, analizele biologice, investigațiile imagistice, etc.

Această consultație multidisciplinară se realizează de către o comisie formată din medicul curant, medicul chirurg plastician coordonator, medicul anestezist coordonator și eventual alți medici de alte specialități care analizează, estimează și ține cont de: Situația particulară a pacientului, Dificultatea și complexitatea chirurgicală a cazului, Gradul de noutate al operației; Durata intervenției și a anesteziei generale și Riscurile medicale asociate, riscurile anestezice și cele chirurgicale.

Cât de pregătiți sunt medicii români specializați în chirugie Plastică, Estetică şi Microchirurgie Reconstructivă?

Dr. Dragoș Zamfirescu

Aceasta este o întrebare delicată. Cunosc bine din interior generațiile de chirurgi plasticieni din România, precum și sistemul actual de pregătire în specialitatea de Chirurgie Plastică, Estetică și Microchirurgie Reconstructivă. Există centre și există medici care fac performanță asemănătoare cu cea din centrele de referință din străinătate, dar aș spune că aceste lucruri sunt mai degrabă excepții.

Există numeroase secții și clinici care prin pregătirea și pasiunea medicilor desfășoară o activitate mult mai bună decât dotările existente și sprijinul care li se acordă. Din păcate, există și multe lucruri care nu funcționează corect în sistemul de pregătire în specialitate și în sistemul de sănătate din România, ceea ce face ca nivelul profesional al unor chirurgi plasticieni să nu se ridice la cotele dorite.

Cred că sunt extrem de multe lucruri de schimbat în bine pentru a avea un nivel de pregătire uniform și corespunzător în această specialitate.

Acordați burse, premii și sponsorizări, susținând în fiecare an cei mai buni rezidenți de chirurgie plastică din România. Ce viitor are această specializare în țara noastră?

Dr. Dragoș Zamfirescu

Clinica Zetta a acordat în ultimii trei ani burse și premii și sprijin în organizarea de manifestări științifice în valoare de pestee 40.000 de euro.

Am încercat să susținem cu precădere pe cei mai buni medici rezidenți, evaluându-i numai după criterii de performanță (concursuri, prezentări la congrese și articole de specialitate). Se pare că există o nouă generație ceva mai atrasă spre partea reconstructivă a chirugiei plastice, spre știință, ceea ce ne dă speranțe pentru viitor.

Consider acest fapt un lucru bun și încercăm să-l încurajăm, deoarece timp de mulți ani chirurgia plastică a fost atractivă mai ales prin componenta ei estetică, și am observat că o mare majoritate din medicii până în 40 de ani s-au orientat spre această directive.

Participați la numeroase evenimente/congrese naționale și internationale. Cum sunt apreciați medicii români în străinătate?

Dr. Dragoș Zamfirescu

Ca și până acum, nu pot să vă dau decât informații adevărate, necosmetizate. Din păcate, sunt foarte puțini chirurgi plasticieni români recunoscuți la nivel internațional. Sunt doar 2-3 exemple de acest fel. Cred însă că în următorii ani va apare o generație de medici care au ajuns la o maturitate profesională și care deja au început să aibă prezentări medicale internaționale semnificative.

Ați coordonat numeroase proiecte științifice de cercetare, unul dintre ele finalizându-se cu un brevet de invenție. Despre ce este vorba?

Dr. Dragoș Zamfirescu

Am participat la numeroase proiecte de cercetare, în majoritatea cazurilor fiind implicat direct în propunerea temei de cercetare, realizarea dezvoltării experimentale și popularizării rezultatelor prin prezentări la congrese și articole publicate în reviste de specialitate.

Andreea Constantin

Este vorba despre o nouă modalitate terapeutică în repararea nervilor periferici folosind conductori artificiali biocompatibili și tehnici de inginerie tisulară. Invenția a câștigat Medalia de Aur la Târgul Internațional de Inovare. Iar în septembrie anul acesta am depus, împreună cu partenerii noștri, o cerere de brevet pentru produsul “Suporturi poroase stratificate pentru tratament personalizat al rănilor dificile și procedeu de obținere a acestora”.

Ce calități trebuie să aibă un antreprenor/un manager din sistemul privat de sănătate?

Dr. Dragoș Zamfirescu

Consider că în acest segment extrem de nișat de activitate medicală, businessul nu poate supraviețui fără o calitate profesională deosebită. Nici cel mai inspirat și experimentat manager din sistemul de sănătate privat nu va putea avea succes cu o clinică de Chirurgie Plastică care nu are medici de valoare.

Peste tot în lume, clinicile bune de Chirurgie Plastică există în jurul unor câțiva medici foarte buni. În acest context, poate cea mai importantă calitate a unui manager este aceea de a convinge să vină sau să rămână în clinică medici de foarte bună calitate.

La fel de adevărat este și faptul că fără un management performant, nici cei mai buni doctori nu pot ține o astfel de clinică pe o linie de plutire.

Andreea Constantin

În opinia mea, managementul serviciilor medicale este caracterizat de un grad ridicat de complexitate. Consider că un manager din sistemul privat de sănătate este important să știe a fi un liant între echipa medicală și cea nemedicală.

Mai mult, acesta trebuie să atingă un nivel optim de eficiență organizațională, fără însă a prejudicia în vreun fel resursele de calitate, deoarece, deși vorbim de un business și urmărim constant indicatorii economico-financiari, în final serviciile medicale sunt și trebuiesc tratate în mod deosebit dacă luăm în calcul importanța lor socială.

Ce hobby-uri aveți? Cum vă relaxați după o săptămână intensă de lucru?

Despre Dr. Dragoș Zamfirescu

La modul ideal, mi-a place să petrec cât mai mult timp cu familia, jucând tenis sau mergând cu bicicleta, dar din păcate de cele mai multe ori, relaxarea mea din weekend se reduce la câte o partidă de ping-pong, un film, o ședere prelungită în cadă și mult somn.

Adevăratul sistem de relaxare este reprezentat de comasarea la intervale de 2-3 luni a participării la un eveniment științific internațional cu câte o scurtă vacanță. În acest fel, reușesc să îmi mențin un echilibru mental și fizic după programul zilnic de 14 ore de lucru.

Nu știu dacă pot fi cosiderate călătoriile ca un hobby, dar fiind plecat cam 8 săptămâni pe an, și vizitând de mai multe ori toate continentele, pot spune că am văzut extrem de multe locuri frumoase și că am înmagazinat o groază de experiențe memorabile.

Aș putea să mai spun că sunt un utilizator fervent al gadgeturilor tehnologice, care mă ajută atât profesional, mă țin la curent cu noutățile, iar uneori mă ajută să mă relaxez.

Despre Andreea Constantin

În ce mă privește ador să călătoresc și să ascult muzică. Călătoriile reprezintă, în opinia mea, una dintre cele mai frumoase experiențe pe care le poate avea o persoană, iar delectarea cu muzica favorită îți face mai mult bine la sănătate decât ai putea crede. Cercetătorii au descoperit că aceasta ajută inima, alungă stresul și reduce durerea.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *