Search
Duminica 16 Iunie 2019
  • :
  • :

Succesiunea în afacerile de familie

92% din afacerile de familie din Europa Centrală și de Est sunt încă gestionate de generația fondatoare, în contrast cu 70% din afacerile din Europa Occidentală. Ceea ce înseamnă că o majoritate covârșitoare a familiilor antreprenoriale nu au trecut încă prin etapa succesiunii, adică nu au depășit faza critică a transferului între generații, o procedură extrem de complexă și provocatoare. În această situație, cunoștințele și experiența necesară pentru a gestiona și rezolva provocările acestui proces tipic afacerilor de familie sunt minime și destul de limitate în cadrul afacerilor de familie din Europa Centrală și de Est, inclusiv din România.

Provocările procesului de succesiune, ca și soluțiile existente, vor fi discutate în cadrul evenimentului Păstrarea averii peste generații, organizat de către asociația Family Business Network România, Bank Gutmann AG și EY România la hotel Crowne Plaza din București. La eveniment sunt așteptați 60 de oameni de afaceri, reprezentând afaceri de familie de succes din România.

Printre invitații de la eveniment care vor lua cuvântul sunt Karl Mayer Rieckh – membru al celei de-a patra generații a companiei Humanic, Ian Marsh – Partener Familydr și Johannes Volpini de Maestri – Managing Director EY Austria Private Client Service.

familie“Afacerile de familie s-au dovedit cruciale pentru stabilitatea economiei europene. Aceste companii au un număr record de angajați în acest moment și au continuat să investească în capitalul uman într-un moment în care Europa se confruntă cu rate mari de șomaj. Dar, în ciuda contribuției lor majore la economia europeană, multe afaceri de familie consideră mediul de reglementare presant, mai ales din punctul de vedere al impozitării. EY este lider de piață în asistența afacerilor de familie pentru a face față acestor provocări. Astăzi, EY oferă servicii pentru 200 de afaceri dintre cele 250 cele mai mari afaceri de familie la nivel global,” Johannes Volpini de Maestri (foto), Managing Director EY Austria Private Client Service, specializat în problemele afacerilor de familie.

“Piața românească continuă sa rămână o piață promițătoare pentru Banca Gutmann. Un număr din ce în ce mai mare de clienți din această regiune ne acordă încrederea lor și familiile antreprenoriale beneficiază de relația noastră strânsă cu Family Business Network (FBN), asociație care este prezentă in Europa de Est și datorită sprijinului din partea Băncii Gutmann. Reconfirmând angajamentul nostru față de această piață, ne-am întărit echipa românească cu bancheri privați cu experiență în domeniu: Jarmila Pfeifer și Iordan Parfenie,” Matthias Albert, Membru al comitetului de management al Bank Gutmann AG.

“Un număr important din afacerile românești sunt afaceri de familie, care acum se află în procesul de succesiune la generația a doua. Succesiunea, ca atare, comportă o serie întreagă de provocări cum ar fi disponibilitatea fondatorilor de a realiza succesiunea, în ce măsură aceștia au succesori, cum să-i aleagă pe acei succesori care pot și sunt motivați să preia afacerea, cum pot planifica în timp util respectivul proces, ca și optimizarea dintr-o perspectivă juridică și fiscală a acestuia. De aceea, pentru ca această tranziție la noua generație să se realizeze cu succes, este nevoie de un plan de succesiune bine gândit, prevăzut din timp (chiar cu zeci de ani înainte) și perfect executat. Comunicarea succesorului este, de asemenea, critică pentru menținerea încrederii în business a părților interesate, de la angajați până la clienți, furnizori și bănci. Să nu uităm de asemenea că România se află într-o situație specială, în care cele două generații între care se realizează succesiunea au fost educate în două perioade foarte diferite din punct de vedere cultural, cu viziuni dramatic diferite: în timpul comunismului și post-1989,” Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România și Moldova.

În cadrul evenimentului Păstrarea averii peste generații, Karl Mayer Rieckh, membru al Consiliului de supraveghere al companiei Leder Schuh AG, unul dintre cei mai mari distribuitori de încălțăminte din Europa, va vorbi despre importanța constituțiilor de familie. Compania Leder Schuh AG a fost fondată în anul 1872 în Graz, Austria și deține mărci precum Jello, Humanic shoe 4 și Stiefelkönig, însumând 370 de magazine și având peste 4.400 de angajați în întreaga Europă. Compania are momentan o cifră de afaceri anuală de peste 550 milioane de Euro.

 




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *