Search
Vineri 15 Octombrie 2021
  • :
  • :

UTM in briefs: 24 de programe de licenţă, 6 de studii postuniversitare, 20 de programe de masterat şi trei școli doctorale

interviu cu prof.univ.dr. Daniel Cochior, rectorul Universității „Titu Maiorescu”

Ce reprezintă, astăzi, Universitatea „Titu Maiorescu”, domnule rector? Ce ar fi de spus despre devenirea sa?

În prezent, Universitatea „Titu Maiorescu” este o instituţie de învăţământ modernă, europeană, cu o identitate, un statut şi un loc bine definite în spaţiul învăţământului superior din România. Vorbim despre o universitate polivalentă, cu multiple domenii de licenţă, care s-a afirmat cu tărie în toții anii funcționării ei. Avem şi domenii „clasice”, tipice pentru o instituţie de învăţământ universitar solidă, precum Drept, Medicină, Medicină Dentară, Farmacie, Psihologie, Economie, dar şi unele noi, ca Informatică, Comunicare şi relaţii publice, Relaţii internaţionale şi studii europene. Este o universitate care, în 30 de ani, a crescut vertiginos, o universitate stabilă, serioasă, credibilă atât pe plan național, cât şi internaţional. Suntem ancoraţi în prezent şi, cum spuneam anterior, cu privirile îndreptate spre viitor. Universitatea încearcă şi reuşeşte, după feedback-ul permanent pe care îl avem, să răspundă cu brio provocărilor pe care i le lansează societatea, mediul economic, piaţa muncii.

Câte programe de licență oferă, astăzi, Universitatea „Titu Maiorescu”? Câte programe de masterat? Cum percepeți evoluția celor trei școli doctorale, bine „înșurubate” în piaţa de profil?

Avem o ofertă educațională generoasă pentru piața educațională universitara: 24 de programe de licenţă, 6 de studii postuniversitare, 20 de programe de masterat şi trei școli doctorale. Nu e deloc puțin pentru o universitate de talie medie, care nu este dispusă să facă niciun compromis, care e angajată într-o cursă educațională pe care dorește să o câștige!

Pe lângă programele de studii, care îşi desfăşoară activitatea în campusul universitar maiorescian, avem facultăţile din domeniul sănătății, Medicinii și Medicinii Dentare, care îşi derulează stagiile clinice ale studenţilor în spitale. avem colaborări cu 23 de spitale, în multe secţii clinice. E o reușită certă faptul că în unele spitale private am înființat secţii clinice, care au fost și sunt o premieră în ţara noastră!

Un alt aspect pe care doresc să-l subliniez este faptul că, începând de anul trecut, avem un program de pregătire în rezidenţiat cu aproape 400 de rezidenţi, atât la medicină generală, cât şi la medicină dentară.

Câteva lucruri despre dotările de care beneficiază studenţii facultăţilor, despre platforma pe care o folosiţi în această perioadă în care pandemia a pus stăpânire pe viaţa noastră, a tuturor?

În luna martie 2020, după ce ne-am revenit din șocul inițial produs de lockdown, am început să accelerăm un proiect deja lansat – cel de digitalizare a procesului educațional. strategia de migrare în online a presupus să revizuim metodele și instrumentele folosite în platforma de e-learning, și să le extindem și în cadrul celorlalte programe de studii pentru a gestiona distanțarea fizică. În privința condiţiilor pe care le au studenţii în campusul nostru, trebuie să menționez laboratoarele dotate ultramodern, amfiteatrele moderne, care, de altfel, ne sunt solicitate și de către alte universităţi sau parteneri externi pentru diverse evenimente. studenții au condiţii foarte bune și se bucură de o serie de facilităţi cu care nu toate universitățile se pot mândri. Au la dispoziție două biblioteci fizice, o bibliotecă electronică, spaţii de cazare, cantină-restaurant. În cămine există și spații pentru cluburi studențești, pe care studenții le pot folosi, în vremuri normale, pentru întruniri și evenimente. Cred că au tot ce le trebuie, astfel încât să performeze.

Ca și medic și fost decan al Facultății de Medicină, cum apreciați dezvoltarea învățământului medical în UTM?

Dacă în anii ’90, atunci când a fost fondată universitatea, facultăţile de Drept sau de Ştiinţe Economice erau cele care „duceau greul”, acum se observă o rebalansare. Facultăţile cu specific medical încep să aibă o contrapondere foarte bună.

Trebuie să spun că noi, managementul, suntem un organism, un tot unitar. Împreună găsim soluţii, așa încât fiecare centru sau program de studii să ajungă să funcţioneze la parametrii maximi, să fie atractiv pentru piaţa educaţională din România. Suntem foarte atenți în privința învățământului medical, în care, în 2020, s-a interacționat mult online. În medicină, practica este fundamentală. vorbim despre o profesie aplicată, o profesie reglementată în spaţiul european, una care necesită empatie faţă de bolnavi, discuţii cu pacientul, cu mentorul, cu asistenţii, cu şefii de lucrări, cu conferenţiarii, cu profesorii, care să împărtăşească studentului și din ceea ce nu este scris în tratate. Cu toate greutăţile, programul de medicină a rămas foarte atractiv. Concurenţa a fost mai mare la admiterea din vara trecută şi sperăm să fie aşa în continuare.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *