Search
Marti 16 Octombrie 2018
  • :
  • :

Ediţia a II-a a Conferinţei “Revoluţia aparatelor de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic în comerţul din România”

REVOLUŢIA APARATELOR DE MARCAT ELECTRONICE FISCALE CU JURNAL ELECTRONIC ÎN COMERŢUL DIN ROMANIA.

Ediția a II-a, 09 mai 2018

Aula Carol I, Palatul Camerei de Comerț și Industrie București

Str. Ion Ghica, Nr. 4, București

Casele de marcat cu jurnal electronic vor fi obligatorii pentru companiile mari de la 1 iunie 2018. Termenul final de implementare pentru dotarea tuturor operatorilor economici cu aparate de marcat noi este 1 august 2018.

Casele de marcat electronice au un preţ pornind de la aproximativ 100-200 de euro în cazul modelelor simple şi până la 500-700 de euro în cazul modelelor mai complexe, care pot fi integrate cu aplicaţii software.

În prezent, la ANAF sunt  înregistrate peste 60 de firme autorizate ca distribuitori şi peste 400 de modele de aparate de marcat electronice fiscale. Introducerea noului sistem va însemna înlocuirea a peste 800.000 de case de marcat cu rolă de hârtie.

Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – ICI Bucureşti este instituţia publică care emite avizul tehnic favorabil pentru aparatele de marcat electronice fiscal. Niciun aparat de marcat fiscal nu va putea fi folosit legal, fără avizul tehnic acordat de Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – ICI Bucureşti.

Actul normativ privind Procedura de avizare tehnică a fost aprobat şi publicat în Monitorul Oficial nr. 30 din 12 Ianuarie 2018. Prin acest ordin se reglementează în principal următoarele aspecte: documentele şi echipamentele necesare pentru obţinerea avizului tehnic favorabil; testele efectuate pentru obţinerea avizului tehnic favorabil; modalitatea de testare a echipamentelor care fac parte dintr-un aparat de marcat electronic fiscal, precum şi a programelor software; Testarea/verificare de către ICI Bucureşti a cerinţelor prevăzute de normele metodologice referitoare la comunicaţia aparatelor de marcat electronice fiscale în modul de lucru online, începând cu data implementării sistemului informatic naţional de supraveghere şi monitorizare a datelor fiscale, dat fiind faptul că modalitatea în care aceasta se realizează efectiv, este în strânsă legătură cu soluţiile tehnice pe care ANAF urmează să le implementeze la nivelul sistemului informatic propriu.

În cadrul conferinței cu tema REVOLUŢIA APARATELOR DE MARCAT ELECTRONICE FISCALE CU JURNAL ELECTRONIC ÎN COMERŢUL DIN ROMÂNIA, ediția a II-a, vom afla ultimele noutăți  – certificările necesare, fiscalizare, norme, sancţiuni, mentenanță, detalii tehnice, training, etc. – despre acest proces extrem de important pentru comercianți și pentru bugetul statului.

 Audiență

Oficiali din Ministrul Finanţelor, ANAF, Ministerul Comunicaţiilor, Institutul Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică (ICI), Asociația Distribuitorilor de Aparate Electronice Fiscale din România, Patronatul Comercianţilor şi Servisanţilor de Case de Marcat din România,  Asociaţia pentru Plăţi Electronice din România (APERO), ANPC, furnizori de echipamente, operatori telecom, middle management din zona de retail, consultanţi independenţi, firme de avocatură, presă de specialitate.

Vorbitori

Sesiunea I

Laura Alecu – Director Direcția Dezvoltare Sisteme Informatice, Ministerul Finanțelor Publice

Reprezentant Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – ICI București

Marian Anghelescu – Președinte Patronatul Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România

Iulian Șendrulescu – Director Cercetare & Dezvoltare Romanian Business Consult

Sesiunea a II-a

Daniel Mateescu – Director General Digital Keez

George Anghel – Director Executiv APERO (Asociaţia de Plăţi Electronice din România)

Moderator: Mihaela Dalar Stanca, Redactor Progresiv Magazine

Agendă:

09,00 – 09,30: Înregistrarea participanților și welcome coffee

09,30 – 12,00: Sesiunea I

12,00 – 12,30: Business networking coffee break

12,30 – 13,30: Sesiunea a II-a

13,30 – 14,30: Business lunch & networking

 

Contact:

Mircea Fica, Editor, Legal Magazin: 0732 903 216, mircea.fica@legalmagazin.ro

Roxana Biga, Sales Manager, Legal Magazin; 0736.366.192, office@legalmagazin.ro

Formular CASE DE MARCAT (09.05.2018)

 




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *