Search
Miercuri 16 Octombrie 2019
  • :
  • :

Hei-rupismul fiscal dăunează grav mediului de afaceri

Poziția JTI referitoare la inițiativa anunțată în presă de devansare a creșterii accizei la țigarete

JTI consideră că intenția Guvernului, anunțată în presă, de a devansa mărirea accizei cu șapte luni, începând cu septembrie, aruncă în aer predictibilitatea fiscală și planurile de afaceri.

Inițiativa anunțată este argumentată prin alinierea la Directiva UE, care prevede că incidența accizei în prețul mediu ponderat trebuie să fie 60%. Directiva stabilește însă și modul în care crește acciza: de la 1 ianuarie al celui de al doilea an după ce incidența scade sub 60%.

Gilda Lazăr, Director Corporate Affairs & Communications al companiei JTI România

„Era de așteptat ca o creștere a accizei să se producă, dar în ianuarie 2020, nu în septembrie, adică peste mai puțin de o lună. Dacă acciza ar fi mărită în ianuarie, companiile producătoare ar avea timp să își adapteze planurile de afaceri, iar Bugetul ar încasa un plus de circa 70 de milioane de lei. Nu contestăm dreptul Guvernului de a crește taxele și ne conformăm legii, dar solicităm echilibru și predictibilitate. Din nou, ca de atâtea ori când Guvernul are nevoie de bani pe termen scurt, industria tutunului devine pedepsitul de serviciu. Din nou, se face politică pe termen scurt și pe genunchi. Acest hei-rupism dăunează grav mediului economic, pentru că planurile de afaceri sunt date peste cap”, a subliniat Gilda Lazăr, director Corporate Affairs & Communications, JTI Romania:

Într-o scrisoare oficială trimisă ieri către Ministerul Finanțelor Publice, JTI solicită autorităților să țină cont „de cerințele legislației europene în domeniul accizelor la țigarete care prevăd atât incidența, care trebuie sa fie 60% din prețul mediu ponderat de vânzare, cât și modalitatea de creștere, răspunzând astfel nevoii de predictibilitate a cadrului fiscal”.

JTI, ca toate companiile legale din domeniu, depune eforturi mari și costisitoare pentru a se conforma la un cadru de reglementare din ce în ce mai restrictiv. Toate Directivele europene referitoare la produsele din tutun, inclusiv  taxarea și publicitatea, au fost transpuse în legislația națională, iar în prezent sunt implementate prevederile privind trasabilitatea.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *