Intesa Sanpaolo Bank obține un rezultat net pozitiv pentru al doilea trimestru consecutiv, potrivit datelor financiare consolidate raportate de Intesa Sanpaolo Group, la finalul primului semestru din 2013. Astfel banca a înregistrat un profit net de 0,5 milioane lei, iar profitul operațional a crescut cu aproape 40%, de la 30 milioane lei în primul semestru 2012, la peste 41 milioane lei în primele șase luni ale anului 2013.
La acest rezultat favorabil au contribuit pe de o parte creșterea veniturilor cu 2% până la 107 milioane lei, cât și scăderea costurilor operaționale cu peste 12% față de aceeași perioadă a anului trecut, până la 65 milioane lei. De asemenea, impactul provizioanelor asupra rezultatului net al băncii a scăzut de la 114 milioane lei în primul semestru din 2012, până la 41 milioane lei în prima jumătate a acestui an.
În ceea ce privește volumele, Intesa Sanpaolo Bank a avut o creștere a portofoliului de credite de 4% față de iunie 2012 până la 4,16 miliarde lei, în condițiile în care volumul total de credite din sistemul bancar a scăzut cu peste 2%. Depozitele atrase de la clienți au crescut cu circa 20% față de iunie 2012, până la 2,66 miliarde lei, în timp ce depozitele pe total sistem bancar au crescut cu 2,7%. Activele nete Intesa Sanpaolo Bank, după scăderea provizioanelor și amortizărilor, s-au menținut la valoarea de 5 miliarde lei.
În ultimele șase luni, banca a jucat un rol activ atât în programul guvernamental “Prima Casă” și a alocat deja 20% din acordul de finanțare cu Banca Europeană de Investiții (BEI) pentru creditarea proiectelor inițiate de către întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) și entitățile publice din România. De asemenea, Intesa Sanpaolo Bank și-a consolidat parteneriatele pentru a genera cât mai multe sinergii la nivel comercial cu o serie de organizații, printre care Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA), Fondul de Garantare a Creditului Rural (FGCR), Fondul Național de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderile Mici și Mijlocii (FNGCIMM) etc.
Cu o istorie de peste 400 de ani, Intesa Sanpaolo este lider în Italia pe toate segmentele de business (retail, corporate și private banking). Grupul are o prezență semnificativă în Europa Centrală și de Est, în Orientul Mijlociu și în Africa de Nord, cu peste 1.500 de unități și 8,3 milioane de clienți ai subsidiarelor Intesa Sanpaolo, ce operează în 12 țări din regiune. Mai mult, Intesa Sanpaolo are o rețea internațională în 30 de țări. În România, Intesa Sanpaolo Bank are în prezent o rețea națională de 78 unități.

















