Search
Sambata 1 Noiembrie 2025
  • :
  • :

Vânzările BMW în România au crescut cu 6,5% în 2012

Vânzările de automobile BMW în România s-au cifrat în anul 2012 la 2.161 unități, în creștere cu 6,56% față de anul 2011, când au fost livrate 2.028 de unități, potrivit datelor publicate recent de BMW România.
Acesta este al treilea an consecutiv de creștere pentru vânzările producătorului german în România, în contextul unei scăderi pronunțate a pieței auto în general.
BMW își menține astfel dominația pieței premium de automobile, iar BMW X5 a rămas și în 2012 cel mai de succes model al mărcii, cu un total de 387 unități, dar într-o ușoară scădere (-10,83% față de 2011 – 434 unități).
Marca germană a fost însă în expansiune pe tot mai multe segmente, cu o creștere puternică în segmentul limuzinelor superioare, unde BMW Seria 5 ocupă prima poziție în piață cu 339 unități (plus 18,95% față de 2011 – 285 unități).
Chiar dacă aproape două din trei unități livrate a fost un model din gama X (1.359 unități BMW X1, X3, X5 și X6 au ajuns în acest an la clienți, 62,88% din totalul livrărilor), marca și-a extins prezența și către segmentul break-urilor premium cu BMW Seria 3 Toruing și BMW Seria 5 Toruing. În total, 59 de astfel de modele au ajuns la clienți în 2012, față de numai opt în anul precedent.
Negru, alb și gri reprezintă topul opțiunilor clienților BMW în ceea ce privește culorile. Chiar dacă rămân conservatori în această privință, se observă o schimbare importantă a clientului mărcii, tot mai preocupat de costurile totale de utilizare ale automobilului. În intervalul 2009 – 2012, marca a înregistrat o creștere de aproximativ 90%, dar numărul de automobile BMW cumpărate prin leasing a crescut cu 250%. În 2012, trei din patru clienți achiziționau un automobil în leasing, față de unul din doi în 2009.
“Extinderea continuă a pachetului de produse BMW Financial Services a jucat un rol deosebit de important în acest sens. În acest moment clientul poate opta pentru costuri reduse de finanțare (cu dobândă 0%), servicii de finanțare în lei cu dobândă fixă, sub rata inflației (de până la 1,99%), sau finanțare cu rata redusă până la jumătate și posibilitatea schimbării automobilului o dată la trei ani (BMW Select)”, susține reprezentanța locală a BMW.

Trei din patru modele sunt echipate cu tehnologia xDrive

Aproximativ trei din patru modele BMW livrate în România sunt echipate cu tehnologia xDrive, în timp ce peste 90% din opțiuni merg către un motor diesel. BMW a fost primul producător de automobile care a oferit Internet pe automobil în România, deja din toamna anului 2010. Soluția înregistrează o evoluție continuă și diversificarea numărului de aplicații, de la Twitter și Facebook, la browsing, web-radio sau funcții precum Google Search sau streetview. Unul din zece automobile sunt echipate deja cu o aplicație de conectare la internet și tendința este crescătoare, mai ales că sistemul este disponibil opțional pentru toată gama de modele.
Cealaltă marcă din cadrul BMW Group – MINI – a încheiat anul cu o creștere de peste 15%, ajungând la 168 de unități. Dacă MINI Roadster și Coupe rămân modele de nișă, mai bine de 55% din opțiunile clienților au fost adjudecate de varianta clasică de caroserie, hatchback. Cu 35% din totalul vânzărilor, MINI Countryman, primul model cu 4 uși și tracțiune integrală al mărcii, este al doilea ca popularitate.

Roșu rămâne culoarea preferată

Imaginea extrovertită a mărcii este demonstrată și de opțiunea pentru culori, cu roșu ocupând prima poziție, cu o cotă de aproximativ 40%.
În ceea ce privește motorizările, 15% dintre clienți au optat pentru Cooper S, propulsorul de 1,6 litri TwinScroll Turbo care dezvoltă 184 CP, versiunea sportivă depășită ca performanță doar de exclusivistul John Cooper Works. Pentru aceasta din urmă au optat trei clienți în acest an. După debutul mai multor variante de motoare în ultimii ani, diesel-ul devine tot mai interesant pentru clienții de MINI, 19% dintre aceștia optând pentru un propulsor pe motorină.
La nivel mondial, BMW Group a înregistrat în 2012 o creștere de 10,6%, un nou record, atingând 1.845.186 unități livrate (1.668.982 unități în 2011). BMW a trecut pentru prima dată de cota 1,5 milioane unități, în urma unei creșteri de 11,6% (1.540.085 în 2012 vs. 1.380.384 în 2011), marca germană consolidându-și prima poziție în segmentul premium.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *