Search
Luni 10 Noiembrie 2025
  • :
  • :

ANCOM sancționează Orange

ancom_logo_12211319Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a sancționat compania Orange România în urma constatării faptului că, la momentul încheierii unor contracte la distanță, nu a comunicat abonaților faptul că pot denunța unilateral contractul în termen de 14 zile lucrătoare, refuzându-le acestora dreptul de a denunța contractul fără plata unei penalități de reziliere.

În urma unor sesizări primite din partea utilizatorilor cu privire la modalitatea de încheiere de către Orange România a unor contracte la distanță, ANCOM a constatat că furnizorul de servicii de comunicații electronice nu a comunicat clienților, înainte de a încheia prin telefon un contract pentru furnizarea serviciului de acces la internet prin intermediul unui modem stick portabil, informații privind data la care este considerat încheiat contractul, precum și faptul că au dreptul să denunțe acel contract în termen de 14 zile lucrătoare de la data încheierii contractului sau a livrării echipamentului, fără plata vreunor penalități sau despăgubiri și fără invocarea vreunui motiv, așa cum prevede Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicațiile electronice. Odată cu livrarea echipamentului, clienții au primit și semnat contractul. Ulterior activării abonamentului contractat în aceste condiții, petenții au solicitat rezilierea contractului fără plata penalităților aferente încheierii relației contractuale înainte de expirarea perioadei minime contractuale. Orange, considerând contractul încheiat cu abonații un contract scris, și nu unul încheiat la distanță, a respins solicitarea utilizatorilor, cerând plata în avans a taxei de abonament pentru numărul de luni rămase din contract.

În urma analizării documentelor și a convorbirilor telefonice purtate de petenți cu reprezentanții Orange România, Autoritatea a constatat că acordul de voință al abonaților a fost obținut la telefon, contractul fiind astfel unul încheiat prin mijloace de comunicație la distanță. Faptul că, în timpul convorbirilor telefonice prin care li s-a obținut acordul pentru încheierea contractelor, petenților nu le-au fost comunicate informații cu privire la data la care este considerat încheiat contractul și nici la dreptul lor de denunțare unilaterală, precum și faptul că operatorul telecom nu le-a transmis nici în scris utilizatorilor informații privind condițiile de exercitare a dreptului lor de denunțare unilaterală, potrivit Ordonanței  de urgență a Guvernului nr. 111/2011, constituie contravenții și au fost sancționate de  Autoritate cu amenzi în valoare cumulată de 20.000 lei.

De asemenea, Autoritatea a dispus și anumite măsuri pe care trebuie să le ia operatorul, și anume identificarea tuturor abonaților care au încheiat contracte în condiții similare și care au reclamat Orange modalitatea de încheiere a contractului și transmiterea către aceștia, în scris, a informațiilor referitoare la dreptul de denunțare unilaterală, potrivit prevederilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 111/2011.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *