Search
Miercuri 12 Decembrie 2018
  • :
  • :

Asigurăm o consultanță integrată pentru afacerile clienților noștri

Melinda Galu

Melinda Galu

Interviu cu Melinda Galu, Avocat Partener, Galu & Partners

Ce model ați urmat în structurarea / organizarea Galu & Partners?

Galu & Partners este un birou de avocați ce s-a constituit la începutul anului 2016, prin asocierea cabinetelor individuale de avocați Galu Claudiu-Gabriel și Galu Melinda-Hannelore, cu scopul ca, împreună cu o echipă de avocați colaboratori cu experiență locală și internațională, să oferim servicii juridice în variate domenii și la un nivel calitativ ridicat, căutând să aducem cele mai bune soluții juridice, adaptate nevoilor clienților noștri.

Ceea ce ne distinge pe piața de avocatură în Timișoara și, în același timp chestiunea care și-a pus amprenta pe modul de organizare al biroului, este faptul că ambii parteneri fondatori ne-am format ca avocați în București, în firme multinaționale de avocatură cu o puternică implicare în mediul de business. În consecință, atunci când am pus bazele Galu & Partners, am optat pentru o structură apropiată marilor case de avocatură de business, încercând împreună cu colaboratorii noștri să acoperim o arie cât mai largă de servicii juridice. Avem convingerea că acest model de organizare care acoperă un spectru larg de arii de practică vine în întâmpinarea mediului de afaceri, oferind o consultanță integrată și completă pentru orice proiect. Dinamica mediului de business din ultimii ani impune și o adaptare din partea caselor de avocatură, în mod special a celor de la nivel local, întrucât, de regulă proiectele avute în vedere de către clienți, nu pot fi analizate din perspectiva unei singure materii juridice. Aproape orice contract comercial impune o analiză din partea unei echipe de avocați, necesitând cunoștințe de drept fiscal, concurență, eventual drepturi de proprietate intelectuală, arbitraj, etc.

Așa cum am menționat mai sus, dorim să asigurăm o consultanță integrată pentru afacerile clienților noștri, astfel încât în funcție de chestiunea juridică supusă analizei noastre, suntem pregătiți să asigurăm, pe lângă soluțiile juridice optime oferite de avocații noștri specializați în diverse arii de practică și cele mai bune sfaturi în materie fiscală și contabilă, prin intermediul consultanților fiscali și a contabililor autorizați cu care colaborăm.   

Ce obiective /strategie de dezvoltare aveți pe termen scurt?

Strategia noastră de dezvoltare imediată se axează în acest moment pe crearea unui brand pe piața din Timișoara și pe atragerea de clienți din mediul de business local și regional. Ca în orice domeniu, și în piața avocaturii, brandul personal al fiecăruia dintre avocați facilitează accesul pe piață al firmei respective. În cazul nostru, deși în cei 14 ani de experiență acumulați în cadrul unor mari firme de avocatură din București, fiecare dintre partenerii fondatori ne-am creat o reputație în mediul de business, transferul acestui brand personal pe piața din Timișoara se dovedește a fi unul nu tocmai simplu. În consecință, în acest moment și în viitorul foarte apropiat ne concentrăm pe menținerea clientelei existente, dar mai ales pe dezvoltarea  portofoliului de clienți, pe cunoașterea pieței, pe activități de marketing, participare la evenimente.

Care sunt atuurile stilului de organizare și de leadership impus de dumneavoastră?

Suntem o echipă ambițioasă, perseverentă și credem cu tărie că valoarea unui avocat rezidă în cunoștințe teoretice aprofundate, pasiune pentru adevăr și efort intelectual intens. De aceea am creat un birou în care fiecare avocat aduce plus valoare ariei de practică în care lucrează, dar în același timp contribuie la succesul global al fiecărui proiect în care este implicat. Organizarea biroului pe diferite arii de practică ne dă posibilitatea de a lucra într-o echipă, de a fi creativi și de a aduce fiecare în parte contribuția la soluții juridice special concepute pentru fiecare proiect în parte. Suntem o echipă foarte bine structurată, în care munca în echipă se bazează pe profesionalism, încredere și flexibilitate.

Care sunt ariile de expertiză forte pentru dumneavoastră? Ce arii de practică /departamente intenționați să consolidați în următorii ani?

Biroul nostru este structurat în acest moment pe 9 arii de practică și anume: drept societar/fuziuni și achiziții; drept imobiliar și dreptul construcțiilor; dreptul muncii; drept comercial; protecția datelor, IT și proprietate intelectuală; dreptul concurenței; etică de afaceri și conformitate; litigii, arbitraj și soluționarea alternativă a disputelor; restructurare și insolvență.

În ceea ce privește activitatea de consultanță juridică, activitatea preponderentă în acest moment se desfășoară în domeniul dreptului societar, imobiliar și construcții, dreptul muncii și drept comercial. Avocații noștri au o experiență de peste 10 ani în acordarea de consultații juridice în aceste domenii și sunt pregătiți să ofere sfaturi competente și adaptate oricărui proiect, de la cele clasice, până la structuri complicate, inclusiv cu componentă internatională.

Un aspect important de menționat și care ne distinge pe piața locală, este faptul că avocații noștri oferă servicii de consultanță juridică la nivel ”business fluent” în limbile germană, engleză și maghiară. Credem că acest fapt aduce biroului nostru plus valoare, mai ales într-o piață multiculturală cum este cea din Timișoara.

De asemenea, asistența juridică pre-litigioasă și reprezentarea în fața instanțelor de judecată sunt unele dintre punctele noastre forte. Avocații noștri au o experiență semnificativă, acumulată în peste 12 ani de reprezentare a unor companii și persoane în litigii de drept civil, drept comercial, litigii între profesioniști, litigii privind consumatorii, litigii de drept administrativ și fiscal, precum și de achiziții publice.

Cum apreciați evoluția mediului de business din Banat? Ce oportunități vă oferă acest mediu de afaceri?

Consider că mediul de afaceri din Banat și din zona de vest a țării în general, a cunoscut o evoluție pozitivă în ultimii ani. Pe de o parte marile investiții din zonă s-au consolidat și s-au extins, pe de altă parte există în continuare un interes crescut pentru noi investiții în această parte a țării. Chiar dacă lipsa forței de muncă a devenit în timp o problemă, atât pentru firmele existente pe piață, cât și pentru potențialii noi investitori, am observat că oamenii de afaceri sunt foarte implicați în problemele cotidiene și au reușit, în colaborare cu instituțiile de învățământ din zonă, să găsească soluții.

Mediul de afaceri din Banat ne oferă o varietate mare de sectoare de activitate, ceea ce pentru activitatea noastră de avocați înseamnă o excelentă oportunitate de a ne dovedi cunoștințele și profesionalismul prin oferirea unor servicii juridice personalizate, creative și de înaltă calitate. Pe de altă parte, sunt de părere, că mixul de investitori străini de diverse naționalități, constituie o excelentă șansă pentru biroul nostru de a pune în serviciul acestora capacitățile multilingvistice ale avocaților noștri. 

Ce hobby-uri aveți? Cum vă relaxați după o săptămână intensă de lucru?

Îmi place foarte mult să călătoresc, să citesc și să alerg sau să fac excursii cu bicicleta. Orice săptămână se termină cu un weekend petrecut, de regulă, cu familia. Încercăm, în măsura în care vremea ne permite, să petrecem cât mai mult timp în natură, împreună cu cei trei copii ai noștri, care de multe ori ne ajută să ne relaxăm văzând lumea prin ochii lor, măcar pentru câteva ore. Și ce poate fi mai relaxant decât ”să fii din nou copil” pentru câteva ore?

Melinda Galu

Avocat/Rechtsanwältin

Partner, Galu & Partners

Timișoara

Str. Alsacia, nr. 3

București

Str. Valeriu Braniște, nr. 56, bl. A, sc. A, et. 4, ap. 9, sector 3

Tel.: +40-(0)722.37.27.20

Email: melinda.galu@galu-partners.ro




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *