Search
Miercuri 21 Noiembrie 2018
  • :
  • :

Avocat Iris Cristofor: Încurajăm clienții străini să investească în România

Interviu cu Iris Cristofor, Avocat Partener, Cristofor, Vladu & Asociații

Aveți o vastă experiență în avocatura mediului de afaceri, fiind absolventă atât a Facultății de Drept a Universității din București, cât și a Academiei de Studii Economice. Ce avantaje vă conferă experiența de la ASE?

În primul rând, experiența de a face două facultăți concomitent, la zi, m-a învățat, la acea vreme, să îmi organizez eficient timpul și să îmi prioritizez sarcinile. Ulterior, lucrând în avocatura business, am realizat că este foarte importantă viziunea economică a juriștilor. Practic, un client nu este interesat doar de ce prevede legea, ci de soluția legală care îl avantajează din punct de vedere al afacerii sale. Pregătirea academică axată pe profil juridic și economic mi-a oferit ușurință în a vedea cifrele din spatele soluțiilor și de a propune clienților opțiuni legale adaptate interesului lor.

Cristofor, Vladu & Asociații a încheiat parteneriate puternice și de încredere cu avocați de top de pe piața locală dar și din străinătate, având astfel posibilitatea să ofere asistență și reprezentare legală atât pe teritoriul României, cât și în Olanda, Franța, Marea Britanie, Germania, Italia, Spania și Statele Unite ale Americii. Cum percepeţi apetitul investiţional al clienţilor dumneavoastră în anul 2018? Din ce sectoare economice provin cei mai importanţi clienţi?

Avem tot mai mulți clienți interesați de investiții în România. În ultimul timp putem spune ca am observat o creștere exponențială a mandatelor noastre pentru M&A și Real Estate. De asemenea, colaboratorii noștri din întreaga Europa ne solicită asistență juridică în România pentru litigii și M&A.

Parteneriatele cu casele de avocatura străine ne largesc aria de activitate si ne dau viziuni asupra trendului european. Noi susținem cu tărie antreprenorii români și încercăm să îi ajutăm continuu pentru a se dezvolta frumos, cu mentalitate deschisă către țările din vest. Deseori îi ghidăm după modul de lucru al societăților străine și le propunem strategii raționale, inspirate din experiențe ale societăților străine de profil.

Cum vă motivați și stimulați echipa de avocați și de colaboratori?

Avocații și colaboratorii noștri sunt profesioniști în care ne putem pune bazele. Consider că o motivare corespunzătoare, pe lângă partea financiară, constă și în recunoașterea meritelor fiecărui avocat pentru mandatele care i-au fost încredințate. Avocații noștri sunt implicați în tot felul de probleme juridice, evitând astfel senzația lor de plafonare. Îi ascultăm și ținem cont de dorințele lor de a insista pe un anumit domeniu pentru a lucra cu plăcere. Întotdeauna am fost de părere că dacă îi creezi unui om un mediu plăcut, randamentul va fi mult mai mare decât dacă lucrează pentru ca așa trebuie sau pentru că are nevoie. Nu în ultimul rând, ținem cont și le respectăm viața de familie și evităm cu desăvârșire orele peste program petrecute la birou.

Cum au evoluat cerințele clienților și complexitatea dosarelor la care ați lucrat, în ultimii ani?

Dorința noastră este de cunoaștere în detaliu a afacerilor clienților pentru a oferi consultanță cât mai utilă acestora. Pe măsură ce facem acest lucru, cerințele cresc întrucât clienții realizează că intervenția noastră poate conduce la soluții mai sigure, mai rapide și de cele mai multe ori, mai puțin costisitoare.

Pot spune ca am crescut odată cu clienții noștri și ne bucurăm de acest lucru. Bineînțeles, odată cu evoluția vin și cerințe mai ridicate, care conduc la perfecționare.

Avocatura de business presupune totuși acoperirea tuturor problemelor unui profesionist, respectiv întreaga arie a activității sale. Așadar, putem spune ca am fost încredințați atât cu mandate multivalente, care acoperă situații legale complexe, cât și cu mandate de consultanță punctuală și asistență pentru problemele clientului de zi cu zi.

Ce arii de expertiză intenționați dezvoltați în perioada următoare?

Am dezvoltat în timp o rețea de colaboratori, acoperind toate ariile de expertiză de interes. Odată cu noile cerințe ale pieței, ne dezvoltăm permanent. De exemplu, în ultimul timp am insistat foarte mult pe Real Estate, dar și pe protecția datelor cu caracter personal, având în vedere boom-ul din piață referitor la acest domeniu, pentru a ajuta clienții să se conformeze noilor dispoziții legale.

În viitor, ne vom lărgi echipa desemnată proiectelor de M&A și vom dezvolta o divizie dedicată dreptului fiscal, astfel încât să putem oferi soluții complete.

Cât de importantă este încrederea, credibilitatea și notorietatea profesională pe care o transmite avocatul clienților săi?

Toate cele trei sunt foarte importante și cu siguranță, interdependente. Încrederea se câștigă în timp, iar odată cu aceasta, credibilitatea și notorietatea profesională vin implicit.

Relația dintre un avocat și clientul său trebuie să se bazeze în primul rând pe încredere, iar pentru creșterea acesteia trebuie multă muncă, seriozitate și promptitudine. Este ideea imprimată avocaților noștri, cu care noi am pornit la drum si care s-a dovedit a fi de succes. Dacă încrederea este câștigată, atunci avocatul capătă și credibilitate. Aceasta este esențială pentru a putea deveni confidentul clientului și, odată atinse aceste scopuri, notorietatea profesională crește. Un client mulțumit întotdeauna va consolida prestigiul avocatului, prin recomandările sale.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *