BMW i se remarcă pentru crearea unor concepte de automobile veritabile, dezvoltarea durabilă pe tot ciclul de viață al produsului, începând cu procesul de fabricație, serviciile complementare de mobilitate și o înțelegere nouă a segmentului premium definită dezvoltarea durabilă în prim-plan. BMW Group prezintă BMW i8, o generație nouă și revoluționară de automobil sport. Cel de-al doilea model prezentat sub marca BMW i combină un sistem de propulsie hibrid plug-in cu celula pasagerilor creată din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP) și șasiul din aluminiu care înglobează motorul cu ardere internă și electromotorul, pachetul de acumulatori și suspensie. Cu acest concept revoluționar și designul emoțional al caroseriei optimizată aerodinamic, modelul cu 2+2 locuri – care a fost conceput din start ca hibrid plug-in – deschide calea pentru o abordare extrem de dinamică și eficientă a plăcerii condusului. În segmentul mașinilor sport, noul i8 demonstrează încă potențialul de dezvoltare a filosofiei BMW i.
Activitățile de cercetare și dezvoltare efectuate de BMW Group cu începere din 2007 în cadrul “project i” au reprezentat fundamentul pentru un automobil vizionar la care s-a ținut cont de impactul schimbărilor de mediu, economice și sociale de pe mapamond. Pe lângă activitatea de dezvoltare, compania a realizat studii privind utilizarea automobilelor pur electrice în traficul de zi cu zi. Peste 1.000 de oameni au luat parte la aceste studii, de-a lungul cărora au parcurs peste 32 de milioane de kilometri la volanul mașinilor. Cunoștințele acumulate au fost direcționate în crearea unor concepte de automobile și soluții de mobilitate inovatoare.
Dezvoltarea automobilelor BMW i urmează o abordare revoluționară, o strategie concentrată pe crearea de mașini premium concepute să fie propulsate exclusiv electric sau cu sisteme de propulsie hibrid plug-in. Această tehnologie de propulsie electrică se regăsește sub denumirea BMW eDrive și este componenta centrală de la care s-a pornit dezvoltarea automobilului, în contrast cu modelele „ de conversie”, care presupun automobile convenționale la care se înlocuiește motorul cu ardere internă cu unul electric. Plăcerea condusului caracteristică BMW în combinație cu mobilitatea cu emisii zero, gestiune precisă a energiei și a sistemelor din automobil, designul de pionierat, construcția ultraușoară inteligentă și procesul de producție care conservă energia și resursele sunt elementele definitorii pentru filosofia BMW i și dezvoltării unor soluții de mobilitate electrică dedicate.
BMW i8 a fost conceput de la început ca mașină sport hibrid plug-in, cu atribute de performanță deosebite și o eficiență extraordinară. Arhitectura LifeDrive – dezvoltată special pentru BMW i – oferă platforma ideală pentru o construcție cu masă minimă, centru de greutate coborât și distribuție perfect egală a maselor între cele două punți. Motorul cu ardere internă și electromotorul, pachetul de baterii, electronica de putere, componentele șasiului și funcțiile structurale și de siguranță sunt dispuse în cadrul modulului Drive din aluminiu, în timp ce elementul central al modulului Life este celula CFRP a pasagerilor, cu 2+2 locuri. De asemenea, această structură permite un nivel considerabil de libertate a designului pentru a oferi BMW i8 un aspect distinctiv.
BMW i8 oferă o interpretare revoluționară a plăcerii condusului specifică BMW. Sistemul de propulsie hibrid plug-in, dezvoltat și produs de BMW Group special pentru BMW i8, reprezintă o nouă etapă a evoluției în strategia de dezvoltare Efficient Dynamics.
Noul BMW i8 este prezentat în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt și urmează să aibă debutul pe piață la începutul anului viitor. Prețul este 126000 € în Germania, 99125 £ în Marea Britanie și 135700 $ în USA, include TVA și nu include bonificația de mediu pentru automobile electrice oferite de guvernele acestor țări.
Lansat în urmă cu peste un deceniu, Efficient Dynamics are obiectivul de a îmbunătăți semnificativ caracteristicile de performanță și eficiența fiecărui noul model al BMW Group. Efficient Dynamics încorporează dezvoltarea evolutivă continuă a tehnologiei existente, cât și noile concepte revoluționare de sisteme de propulsie. Printre aceste tehnologii se numără concepte eficiente de automobile axate pe designul ultraușor și aerodinamică, sisteme dinamice de propulsie echipate cu tehnologie BMW TwinPower Turbo și BMW eDrive, dar și gestiunea inteligentă a energiei și a consumatorilor de energie. Noi tehnologii BMW Efficient Dynamics au fost dezvoltate speciale pentru automobilele BMW i, urmând ca acestea să se regăsească și la modelele produse de mărcile principale ale BMW Group așa cum este sistemul de propulsie eDrive sau utilizarea CFRP.
Ca cel mai de succes producător automobile premium, BMW Group joacă un rol activ și definitoriu în schimbarea mobilității personale, punând tot mai mult accentul pe dezvoltarea serviciilor care completează avantajul tehnologic al produselor grupului. Angajamentul BMW Group față de dezvoltarea durabilă este de mult timp un element principal al strategiei companiei și unul din principiile fundamentale aplicate în dezvoltare și producție, în valorile produselor dar și pentru strategiile de reciclare. Preocuparea pentru dezvoltarea durabilă a fost confirmată în mod regulat studiile independente, astfel în ultimii opt ani, BMW Group a fost desemnat “industry leader” în Dow Jones Sustainability Index.
Masa totală redusă a BMW i8 (1.490 kg) se datorează în special celulei pasagerilor realizată din CFRP. Chiar dacă oferă componentei aceeași rigiditate, acest material high-tech este cu 50% mai ușor decât oțelul și cu 30 de procente față de aluminiu. Principiul designului ultraușor inteligent este aplicat la toate componentele automobilului.
Ușile sunt realizate dintr-o structură internă din CFRP și un înveliș exterior din aluminiu, cântărind astfel cu 50% mai puțin decât o construcție convențională. Construcția inteligentă a suportului din magneziu pentru panoul de instrumente aduce o reducere a masei cu aproximativ 30% în comparație cu BMW Seria 6. În plus, rigiditatea structurală ridicată a structurii din magneziu permite reducerea numărului de componente, astfel că masa scade cu alte 10 procente. Tehnologia inovatoare a plasticului, utilizată la conductele de aer condiționat, aduce o scădere cu 60% față de componentele convenționale, îmbunătățind totodată și acustica datorită proprietăților de absorbție a sunetului. Datorită faptului că electronica de putere și electromotorul sunt conectate direct, cantitatea de cabluri necesare este redusă, în timp ce utilizarea parțială a firelor de aluminiu aduce o nouă scădere a masei.
De asemenea, BMW i8 este primul automobil de serie din lume care este echipat cu sticlă ranforsată chimic. Această tehnologie inovatoare, utilizată până în prezent în special la fabricarea terminalelor smartphone, are ca rezultat o rezistență foarte mare. Paravanul dintre compartimentul pasagerilor și portbagajul BMW i8 constă în două straturi de sticlă ranforsată chimic, fiecare cu o grosime de numai 0,7 milimetri, cu o folie acustică între acestea. Pe lângă proprietățile acustice excelente, un alt avantaj al acestei soluții este scăderea masei cu aproximativ 50% în comparație cu sticla laminată convențional.
Ca și masa, potențialul de conservare a resurselor este un factor decisiv în alegerea materialelor. Cea mai mare parte a aluminiului utilizat la BMW i8 este fie reciclat, fie obținut folosind energie regenerabilă. În plus, BMW Group a dezvoltat un concept unic la nivel global pentru reciclarea componentelor CFRP și a celor de caroserie, precum și pentru deșeuri de producție separate. Astfel, resturile din fabricarea componentelor CFRP și materialele refolosibile, provenite de la automobilele afectate în accidente sau ajunse la finalul ciclului de viață, sunt fie reincluse în procesele de producție, fie sunt utilizate la alte aplicații.
BMW Group este primul constructor auto din lume care utilizează un proces ecologic pentru tratarea pielii. Pielea pentru suprafețele scaunelor și panoul de instrumente este tratată cu un extract din frunză de măslin. Acesta evită crearea reziduurilor de producție care să afecteze mediul, oferind totodată pielii o calitate ridicată și un aspect natural. Pielea de bovine provine exclusiv din Germania, Austria și Elveția, iar procesul natural de tratare are loc în Germania. Prin aceasta, distanțele față de locul de fabricare al BMW i8, uzina BMW din Leipzig, sunt foarte scurte.
Materialele textile utilizate în interiorul BMW i8 pentru elementele decorative de pe scaune și uși, tapițeria acoperișului, covorașe, echiparea montanților și mochetă sunt produse printr-un proces inovator de reciclare. Granulele de poliester, care reprezintă materia primă, sunt produse din materiale precum PET-uri reciclabile și sunt combinate cu lână virgină (40%) într-un proces special pentru a crea un material de acoperire de înaltă calitate. Producția cheii pentru BMW i8 implică o altă formă inovatoare de producție de materie primă; carcasa este realizată dintr-un biopolimer, bazat pe boabe de ricin. Uleiul extras din boabe este combinat cu fibră de sticlă (30%), rezultând un material extrem de robust și de calitate înaltă.
Utilizarea vastă a CFRP este elementul central în conceptul revoluționar de automobil pe care se bazează BMW i8, iar BMW Group este și lider în acest domeniu al procesului de producție. Folosirea CFRP la nivelul necesar pentru modelele BMW i este fără precedent în industria auto la nivel global. Pentru a superviza o uzină din SUA care produce fibră de carbon, BMW Group a dezvoltat un joint venture cu SGL Group. Fabrica este localizată la Moses Lake (statul Washington) și reprezintă verigă importantă pentru producția automobilelor BMW i. Aceasta asigură furnizarea către BMW Group de materiale de bază – de calitate și produse sustenabil -, care sunt necesare pentru fabricarea componentelor CFRP. Fibrele de carbon produse la Moses Lake sunt transformate în laminate ultra-ușoare la Wackersdorf Innovation Park din Germania. Ulterior, acestea se transformă în piese și componente CFRP în atelierele de presă ale uzinelor BMW din Landshut și Leipzig.
Energia utilizată în producția fibrelor de carbon la Moses Lake este asigurată exclusiv de surse locale de hidroenergie regenerabilă, care nu produc emisii CO2. Procese deosebit de eficiente sunt utilizate și în alte faze ale producției automobilelor BMW i. Rezultatul este o reducere de aproximativ 50% a consumului de energie în comparație cu valorile medii – și așa, o referință în industrie – ale rețelei de producție BMW Group și o scădere de aproape 70% a consumului de apă. De exemplu, energia necesară pentru producția mașinilor BMW i la uzina din Leipzig provine exclusiv de la o centrala eoliană, deci în totalitate surse regenerabile de energie. A fost pentru prima dată când turbine eoliene au fost instalate la o uzină auto din Germania pentru a asigura un mod de alimentare directă a halelor de producție.

















