comScore Inc. (NASDAQ: SCOR), lider în analiza mediului digital la nivel global, și UPS (NYSE: UPS) au lansat concluziile studiului realizat la nivel european, UPS Pulse of the Online Shopper™, privind preferințele clienților atunci când fac cumpărături online – de la stadiul premergător achiziționării produselor la achiziția propriu-zisă, livrarea și returnarea produselor.
Potrivit rezultatelor studiului, atunci când fac cumpărături online consumatorii își doresc varietate, mai mult control asupra termenului de livrare a produselor și o procedură convenabilă de returnare a produselor. Ei folosesc rețelele sociale pentru a beneficia de cele mai bune oferte și așteaptă mai multe opțiuni de livrare din partea comercianților online.
„Tot mai mulți oameni aleg in prezent să achiziționeze bunuri on-line și cercetarile privind comportamentul consumatorului indică un apetit tot mai mare pentru metodele alternative de livrare la domiciliu, precum și nevoia serviciilor de retur. Estimările mentioneaza rate de creștere pentru comertul electronic din Europa de 13-15% in urmatorii cinci ani, asadar e-commerce-ul este o zonă de mare interes pentru compania noastra. Pentru UPS România comertul electronic a câștigat teren în ultimii ani, așa cum a făcut-o pentru întregul grup. Portofoliul nostru de servicii pentru livrare se adapteaza foarte bine nevoilor clientilor din zona de e-commerce din România, dar și din alte țări din întreaga lume. Clientilor nostri din zona de comert online le oferim o gama larga de servicii de livrare rapida, cu trei încercări de livrare, și garanția de restituire a taxelor de transport (cand situatia o impune).
Si nu in ultimul rand, oferim clientilor din acest segment cel mai dezvoltat portofoliu de servicii de retur din industrie, care acopera toate cerintele acestora in ceea ce priveste timpul de livrare, modalitatea de aranjare si preluare a returului, ajutand in acest fel pe clientii nostri sa-si transforme procesul de retur intr-o afacere profitabila, eficienta si care sa-i diferentieze de competitori”, a declarat Iulia Gabriela Nartea, Managing Director UPS Romania, Grecia si Slovenia.
În cursul acestui an, comScore a intervievat peste 5.500 de cumpărători online din șase țări europene (Belgia, Franța, Germania, Italia, Olanda și Marea Britanie) despre obiceiurile și experiențele lor legate de cumpărăturile online, inclusiv factori care i-au determinat să abandoneze coșurile de cumpărături și ce anume îi motivează să recomande prietenilor anumiți comercianți. În plus, studiul le-a oferit retailerilor informații utile pentru creșterea vânzărilor. De exemplu, 41% dintre consumatorii europeni au declarat că ar prefera să cumpere de la un anumit comerciant dacă ar avea posibilitatea să achiziționeze online și să ridice apoi produsele din magazin, în timp ce 52% dintre ei ar dori să aibă posibilitatea să cumpere online și să returneze produsele la magazin.
Rețelele sociale și utilizarea dispozitivelor mobile continuă să influențeze obiceiurile de cumpărare ale consumatorilor. Jumătate dintre clienții care utilizează un smartphone și aproape 60% dintre cei care utilizează o tabletă cumpără online, iar 44% dintre ei au menționat că șansele de a compara ofertele magazinelor sunt mult mai mici atunci când utilizează aplicația pentru telefonul mobil a unui retailer, comparativ cu versiunea pentru mobil a site-ului. În același timp, jumătate dintre consumatorii europeni intervievați urmăresc un brand pe Facebook, iar 86% dintre aceștia acordă atenție informațiilor noi transmise de comercianți.

















