COSMOTE România anunță rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului fiscal 2013, încheiat la 31 martie 2013, conform indicatorilor de performanță raportați de OTE Group.
Astfel, în T1 2013, COSMOTE România și-a menținut un traseu relativ stabil pentru principalii indicatori de performanță, în pofida provocărilor economice și de reglementare, care au afectat piața în ansamblu. Baza de clienți business ai COSMOTE România a crescut cu 21,4% în T1 2013, față de perioada similară din 2012, reflectând succesul ofertelor personalizate ale companiei pentru categorii profesionale specializate și sinergiile cu Romtelecom pe segmentul B2B. De asemenea, baza de clienți 3G a crescut cu 28,6% comparativ cu T1 2012.
La finalul lui martie 2013, numărul total de clienți ai COSMOTE România (inclusiv Zapp) a fost de 6,1 milioane, proporția abonaților fiind de 24,9%, aproximativ la același nivel cu T1 2012, ca urmare a creșterii segmentului business și a ofertelor atractive pentru segmentul rezidențial.
Veniturile totale din primul trimestru din 2013 au atins 108,2 milioane de euro, înregistrând o scădere de 7,8% comparativ cu același trimestru din anul trecut, pe fondul diminuării tarifelor de terminare a apelurilor cu peste 25% în T1 2013 versus T1 2012.
EBITDA (câștiguri operaționale înaintea dobânzilor, taxelor și amortizărilor) a scăzut cu 6,2% versus T1 2012, ca urmare a măsurilor drastice de reglementare. Marja EBITDA a atins 22,5%, în creștere cu 0,4 puncte procentuale versus T1 2012.
ARPU (venitul mediu per utilizator) în T1 2013 a scăzut cu 5,9% comparativ cu T1 2012, ca urmare a scăderii valorii ARPU pentru apelurile primite, aceasta fiind influențată de descreșterea tarifelor de interconectare.
“Primul trimestru din 2013 vine după un an dificil, cu multe provocări externe care au necesitat acțiuni rapide și eficiente. Suntem mulțumiți pentru stabilitatea obținută în privința veniturilor și a ARPU, precum și pentru creșterea semnificativă a segmentului business, în ciuda unei competiții acerbe, a scăderii tarifelor de interconectare și a investițiilor masive. Prin recenta lansare a serviciilor 4G și prin portofoliul extins de produse și servicii inovatoare menite să acopere toate nevoile clienților, ne îndreptăm încrezători către perioada următoare”, a spus Konstantinos Apostolou, Chief Financial Officer, COSMOTE România.
COSMOTE România investește constant în dezvoltarea lanțului său de distribuție națională, care consta, la finalul lunii martie 2013, în aproximativ 540 de puncte de vânzare în întreaga țară.
Cu o cotă de piață de aproximativ 24%, COSMOTE România va continua să se concentreze pe extinderea segmentelor broadband și corporate, rămânând în același timp operatorul preferat al românilor, așa cum o arată cele mai recente rezultate în privința portabilității.

















