Peste 500 de directori și membri din comitetele de audit intern au subliniat faptul că funcția de audit intern trebuie să joace un rol mai important în organizații, se arată în noul studiu dezvoltat de EY împreună cu Forbes Insights. Doar 28% dintre cei chestionați în cadrul studiului au spus că auditul intern joacă un rol strategic în prezent, în timp ce 54% dintre ei au afirmat că principalul mandat al auditorului intern e pe cale să devină acela de consilier strategic, ceea ce marchează o schimbare radicală de abordare.
Studiul enumeră volatilitatea pieței, instabilitatea financiară și schimbările tehnologice rapide, alături de cererea tot mai insistentă din partea consumatorilor și a organismelor de reglementare pentru mai multă transparență în privința operațiunilor companiei ca fiind principalii factori care pun presiune pe funcția de audit intern, determinând o extindere a rolului jucat de acesta dincolo de domeniul tradițional al conformității.
“Mesajul clar ce se desprinde din studiu este acela că auditorii interni trebuie să înceteze să se mai considere doar niște specialiști în conformitate și să înceapă să-și asume un rol mult mai amplu, mai degrabă strategic, în cadrul organizației”, spune Brian Schwartz, lider al departamentului Audit Intern, din cadrul EY. 96% dintre respondenți au afirmat că funcția consultativă ocupă deja o parte semnificativă din planul lor de audit.
Doar 51% dintre respondenți au menționat că au cerințe de competențe și training bine definite pentru auditorii lor. 30% dintre respondenți au asistat la extinderea rolului funcției de audit în ultimul an, în timp ce 37% se așteaptă ca această extindere să se producă în următoarele 24 de luni. 45% dintre respondenți au declarat că au nevoie de candidați cu mai mult de doi ani de experiență acumulați în cadrul unei organizații din aceeași industrie ca și organizația lor.
Principalele cinci riscuri menționate de participanții la studiu ca fiind îndeaproape monitorizate de organizațiile lor sunt stabilitatea economică (54%), securitatea cibernetică (52%), schimbările majore în tehnologie (48%), tranzacțiile strategice în locații globale (44%) și măsurile de reglementare în domeniul confidențialității și ale informațiilor cu caracter personal (39%).
“Pe măsură ce liderii de corporații cer o tot mai mare extindere a funcției de audit intern sub aspect strategic și analitic, departamentele de audit vor fi nevoite să se miște rapid pentru a reuși să elimine lacunele de competență și pentru a se putea asigura că dispun de oamenii potriviți, la locul potrivit și la timpul potrivit”, a adăugat Ruxandra Biliuș (foto), Senior Advisor, Risk & Internal Audit la EY România și Președinte al Institute of Internal Auditors, România.
Peste 500 directori și membri din comitete de audit intern, provenind din 20 de industrii au participat la acest studiu, derulat de EY împreună cu Forbes în mai 2013. Majoritatea respondenților fac parte din organizații cu venituri globale de peste 250 de milioane de USD.

















