Search
Miercuri 12 Decembrie 2018
  • :
  • :

Evenimentul “Italian Wine and Food Day”, la a cincea ediţie

A cincea ediţie a evenimentul “Italian Wine and Food Day” are loc miercuri, 23 mai, la Sala Panoramic, Hotel Marshal Garden Bucuresti, fiind organizată de către Agenţia Italiană pentru Comerţ Exterior Bucureşti sub patronajul Ambasadei Italiei. Peste optzeci de firme locale, importatori, distribuitori, buyer din marile reţele de retail, Ho.Re.Ca. şi magazine de gastronomie, wine-bar-uri se vor bucura de gustul inimitabil al produselor alimentare şi vinurilor Made in Italy.

Evenimentul, care beneficiază de sprijinul partenerilor media HoReCa, Horeca Insight și Trends HRB, este  inclus în programul celei  de-a zecea ediţii a Festivalului Italian şi are ca scop promovarea unui sector de excelenţă,  consolidarea raporturilor comerciale, creşterea exporturilor de vinuri şi produse alimentare către România, precum şi de a apropia şi mai mult consumatorii români de gusturile şi aromele italiene.

În deschiderea lucrărilor va fi proiectat “The Fifth Element”, scurt film de promovare a sistemulul agroalimentar italian realizat de ICE.

Cu această ocazie, un expert al societății de consultanță KeysFin va prezenta perpectivele sectorului HORECA si ale pieții vinurilor din Romania. Seminarul se va încheia cu intervenția unui expert local din domeniul HORECA/Retail și cu o scurtă prezentare a societăților italiene expozante.

În sesiunea succesivă sunt prezentate cele treisprezece societăţi italiene invitate de către Agenţia ICE, reprezentând mai multe regiuni din Italia. Va urma o degustare de vinuri și alte produse alimentare și, nu în ultimul rând, cu întâlniri B2B între companii și operatorii locali: importatori/distribuitori de vinuri şi/sau produse alimentare, buyers, achizitori din restaurante, F&B managers ai hotelurilor, manageri şi buyers din enoteci, sommelieri, magazine gourmet, wine-bar, ziaristi ai presei specializate şi generale.

Produsele expuse de producătorii italieni acoperă o gamă largă a excelenței Made in Italy: vinuri şi spumante, lichioruri, ulei de măsline, conserve, brânzeturi și mezeluri tipice, dulciuri, paste făinoase,  etc.

Statisticile italiene indică faptul că exporturile de produse agroalimentare şi vinuri au depășit în anul 2017  cifra de 40 miliarde de Euro (+7,7 % fata de 2016), încurajând aşteptările de realizare a obiectivului de a atinge valoarea de 50 miliarde de Euro la sfârşitul deceniului.

Anul 2017 a fost un an excepțional pentru vinul italian, ale cărui exporturi au crescut cu 7% ajungând la 6 miliarde de euro, record istoric absolut.

Italia este țara europeană cu cel mai mare număr de produse agroalimentare cu denumire de origine și de indicație geografică recunoscute de Uniunea europeană: 817, din care 294 produse DOP, IGP, STG și 523 de vinuri DOCG, DOC, IGT.  O mărturie în plus a înaltei calități a produselor “Made in Italy”, dar mai ales a legăturii puternice între excelențele agroalimentare italiene și teritoriul de proveniență.

În clasamentul ţărilor partenere ale Italiei pe anul 2017, România se situează pe locul al 13-lea la nivelul ţărilor Uniunii Europene și locul al 19-lea la nivel mondial ca țară de destinație pentru exporturile de produse alimentare și băuturi în valoare de 385,8 milioane de euro (în creștere cu 7,2% față de anul 2016), fiind şi un important furnizor al Italiei de astfel de produse, cu 327,9 milioane de euro (ocupând locul al 21-lea în clasamentul tuturor ţărilor furnizoare şi locul 13 în cel al ţărilor UE).

Principalele produse agroalimentare italiene exportate către România în 2017 au fost: legume-fructe (75,3 milioane euro), dulciuri (52,6 milioane euro), carne şi produse din carne (45,7 milioane de euro), produse alimentare diverse (43,6 milioane de euro), cafea (37,3 milioane de euro), lactate şi brânzeturi (27,9 milioane euro), conserve vegetale (23,1 milioane de euro), peşte şi conserve de peşte (19,5 milioane de euro), vinuri (12,1 milioane de euro), paste făinoase (11,7 milioane euro) și băuturi alcoolice (10 milioane de euro).

Principalele produse exportate de România către Italia în acelaşi an au fost: produse vegetale, cereale (137,7 milioane de euro), legume-fructe (57,9 milioane de euro), carne și preparate din carne (36 milioane de euro), dulciuri (13 milioane de euro), lactate și brânzeturi (10,8 milioane de euro), miere (8,1 milioane de euro),  produse alimentare diverse (8 milioane de euro), orez (5,7 milioane de euro), conserve legume-fructe (3,7 milioane de euro), ape minerale și băuturi răcoritoare (2,8 milioane de euro) și alcool și băuturi alcoolice (2,6 milioane de euro).

Festivalul Italian (16 mai – 12 iunie) organizat de către  ICE – Agenţia Italiană pentru Comerţ Exterior Bucureşti sub patronajul Ambasadei Italiei, în colaborare cu Institutul Italian de Cultură reuneşte o serie de evenimente dedicate promovării produselor Made in Italy: promoţii la produse alimentare, modă, mobilă, promoţii în restaurantele italiene partenere, evenimente culturale şi multe altele.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *