Search
Sambata 18 Ianuarie 2025
  • :
  • :

Inovația este o prioritate pentru business

Vasile-Iuga_resizedUn sondaj PwC derulat în rândul a 246 de directori generali din America de Nord și de Sud, Europa, regiunea Asia Pacific și Orientul Mijlociul, a arătat că 97% dintre directorii generali văd inovația drept o prioritate cheie pentru companiile lor. Sondajul a fost derulat ca o continuare a raportului PwC CEO Survey care a vizat 1330 de directori generali din întreaga lume și care a indicat de asemenea inovația drept o preocupare majoră a liderilor de afaceri.

Există însă diferențe regionale semnificative. Apetitul pentru inovație a fost cel mai puternic în regiunea Asia-Pacific și în America de Nord, unde toți directorii generali au indicat inovația drept o prioritate cheie a organizațiilor pe care le conduc. Spre deosebire, 18% dintre directorii generali din Europa Centrală și de Est și 10% dintre cei din Orientul Mijlociu nu au fost de acord cu aceasta, spunând că inovația nu este o prioritate pe piețele pe care operează.

La nivel global, două treimi dintre directorii generali văd inovația și eficiența operațională la fel de importante pentru succesul companiilor lor. Cei mai categorici în privința aceasta au fost directorii generali din America Latină (71%), în vreme ce directorii generali din Orientul Mijlociu au avut păreri împărțite în privința acestui subiect (50%).

Rezultatele sondajului au arătat de asemenea o schimbare a modului în care directorii generali își definesc rolul în promovarea inovației. În prezent, directorii generali recunosc faptul că trebuie să fie implicați personal în promovarea inovației în companiile pe care le conduc, 37% dintre aceștia recunoscându-și rolul de lider în această zonă, iar 34% se identifică drept „vizionari”. Acest lucru contrastează puternic cu situația din urmă cu 3 ani atunci când numai 12% dintre directorii generali se declarau la cârma strategiei de inovație în organizațiile lor.

„Faptul că inovația a devenit la fel de importantă pentru organizații ca și eficiența operațională reprezintă schimbarea fundamentală față de 2009. La acel moment, companiile își canalizau eforturile pentru a supraviețui crizei economice globale, iar eficiența operațională era obiectivul cheie. Prin urmare, am putea spune că am depășit perioada critică a crizei, iar directorii generali recunosc că, în noua conjunctură economică, inovația este cea mai bună cale de a asigura creșterea veniturilor și succesul pe termen lung al organizațiilor pe care le conduc”, a declarat Vasile Iuga (foto), Country Managing Partner, PwC România.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *