Search
Miercuri 29 Ianuarie 2020
  • :
  • :

Ancuța Bianca Greu, Avocat titular, Cabinet Avocat Greu Ancuța Bianca: Intenționez să consolidez dreptul urbanismului

Interviu cu Ancuța Bianca Greu, Avocat titular, Cabinet Avocat Greu Ancuța Bianca

Intenționez să consolidez dreptul urbanismului

 

Cum a evoluat Cabinetul dumneavostră în acest an și ce așteptări aveți pentru următoarea perioadă?

Pot să spun că până acum am avut un an fantastic. Volumul de muncă al cabinetului este în continuă creștere, iar asta se poate vedea atât prin numărul de clienți noi, cât și prin încheierea și stabilirea unor colaborări pentru asistență juridică permanentă. Mai mult decât atât, în ultimul an, datorită acestei creșteri preconizate, cabinetul s-a extins și din punct de vedere al personalului, fiind cooptați un avocat definitiv și un avocat stagiar.

 

Care sunt departamentele care generează cele mai mari venituri?

Deși cabinetul are clienți permanenți cărora le acordăm asistență juridică, oferindu-le consultanță legală 24/7, pot să susțin că am avut un număr semnificativ de clienți care au apelat la serviciile noastre cu probleme punctuale, iar cea mai mare parte a venitului a fost generată de aceste contracte.

 

Care sunt ariile de expertiză pe care mizați în următorii ani și ce domenii intenționați să consolidați?

În continuare mizez pe consultanță și litigii în materia dreptului comercial, fiscal, asigurărilor și intenționez să consolidez dreptul urbanismului, întrucât cerințele clienților în această ramură de drept au fost frecvente în ultima perioadă, pe fondul dezvoltării exponențiale a pieței imobiliare la nivel național. Pentru acest ultim domeniu, pregătim clienților un pachet de servicii integrat, care va conține asistență juridică și reprezentarea în fața tuturor autorităților și persoanelor fizice sau juridice, de la momentul achiziționării terenurilor și până la evidențierea noilor construcții în cartea funciară.

 

Cum percepeți strategiile de investiții ale clienților dumneavoastră?

Observând investițiile clienților mei, pot preciza că acestea sunt condiționate de o serie de factori: domeniul în care activează și implicit veniturile obținute, experiența dobândită în perioade de creștere economică sau instabilitate financiară, precum și de tipologia strategiilor de investiții ce caracterizează fiecare categorie de investitor.

Clienții care urmăresc în permanență trendul pieței și au alocat capital pentru investiții aleatorii, adoptă strategia „timing the market” (cumpără ieftin, vinde scump). Această strategie este cea mai adoptată însă, din păcate, în lipsa unei consilieri legale și financiare adecvate, poate aduce și insuccese.

Alți clienți, care doresc să efectueze investiții individuale, constante, apelează la fondurile de investiții listate la bursă, fiind cunoscut că această strategie pasivă are cea mai mare rată de succes în rândul investitorilor individuali.

Investitorii pentru cashflow sunt însă cei mai numeroși în rândul clienților cabinetului, întrucât adoptarea unei strategii de investiții care să genereze un cashflow cât mai consistent și o amortizare a investiției cât mai rapidă, este de departe cea mai atrăgătoare și comodă pe plan psihologic.

În calitate de consultant legal, observ că strategia de investiții adoptată este în strânsă corelație cu tipologia, capitalul și profilul psihologic al fiecărui investitor.

Care sunt avantajele celor care apelează la serviciile cabinetului dumneavoastră?

Consider că dreptul nu este un domeniu abstract și rece, chiar dacă, privit din exterior, profanul ar fi tentat să declare convins contrariul. Tocmai de aceea, în relația mea cu clienții latura umană are caracter primordial, conștientizând că dezvoltarea acesteia în raporturile interpersonale cu clientul ne va ajuta pe ambii parteneri să ajungem împreună la finalitatea dorită. Pentru aprofundarea abilităților de comunicare cu clienții și pentru cercetare fiecărei situații particulare, mențin un contact direct și personal cu aceștia.

Specificitatea serviciilor cabinetului este conferită de creativitatea și oportunitatea în alegerea strategiilor, fiind cunoscut că în această profesie nu sunt suficiente abilitățile de cercetare, perseverența, logică și analitica în gândire, în lipsa unui element aparte care să definească profesionistul.

 

Cu ce experți (notari, practieni în insolvență, executor judecătorești, traducători, evaluatori autorizați, consultanți fiscali etc.) colaborați constant?

Cabinetul are colaborări punctuale cu notari și executori judecătorești din Târgu-Mureș, pe care îi recomandăm cu încredere clienților noștri. De asemenea, avem colaborări eficiente cu executori judecătorești din București, Constanța, Cluj-Napoca și Brașov.

În vederea formulării contestațiilor, memoriilor și cererilor de chemare în judecată, colaborăm cu profesioniști care activează în domeniul fiscal, contabil, experți tehnici și consultanți, aceștia elaborând expertize de specialitate și note de fundamentare ce constituie un fundament tehnic pentru lucrările juridice. În domeniul urbanistic  avem colaborări cu arhitecți, proiectanți și personal tehnic de specialitate din Târgu-Mureș, Brașov, Timișoara și București, interdependența elementelor și noțiunilor tehnice din domeniul urbanismului și a contenciosului administrativ-urbanistic fiind de necontestat. Am convingerea că toate aceste colaborări sunt în beneficiul clientului, căruia îi oferim astfel profesionalism, pluridisciplinaritate și operativitate în rezolvarea problemelor de consultanță sau litigioase.

 

Cum vă motivați și stimulați echipa de avocați?

Prin asigurarea unui mediu de muncă profesional, armonios și modern, prin respectarea programului și a orelor de muncă și prin fidelizarea acestei echipe.

 

Care este numărul optim de avocați la care doriți să ajungeți, având în vedere nevoile pieței și experiența de până acum?

Nu vizez un anumit număr de avocați, dar concomitent cu creșterea continuă a volumului de muncă, vom coopta noi colegi avocați în această echipă, întrucât  principala mea prioritate este reprezentată de oferirea unor servicii complete, complexe și operative clienților noștri.

 

Pe ce abilități puneți accent atunci când luați în considerare recrutarea de noi colaboratori?

Punctualitate, integritate profesională, operativitate în îndeplinirea sarcinilor de serviciu, rezultate academice și profesionale desăvârșite.

 

Piața serviciilor juridice trece prin transformări radicale datorate reglementărilor tot mai complexe, riscului crescut în arii multiple, evoluției economiei digitale și  presiunii continue privind reducerea costurilor. Cum vedeți evoluția pieței avocaturii în România, în acest context?

Consider că în acest context este necesară specializarea și supraspecializarea avocaților pe două direcții: avocații de consultanță și avocații pledanți. Pentru protejarea intereselor clienților văd oportun ca serviciile de consultanță juridică să primeze, evitându-se astfel situațiile generatoare de litigii și costurile extrem de ridicate ale unui litigiu.

 

Ce-i sfătuiți pe tinerii care doresc să se îndrepte către avocatură? Ce greșeli ar trebui să evite?

Sfatul meu este să își urmeze visul cu convingerea fermă că avocatura este singura profesie juridică ce nu îți impune limite pentru a accede spre noi etape ale devenirii tale profesionale și umane, totul fiind condiționat de perseverență. Să nu încerce să sară treptele acestei deveniri profesionale.

Interviu apărut în revista Lady Lawyer, ediția 2019




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *