Search
Duminica 16 Iunie 2019
  • :
  • :

Avocat Anca Iordache: Rețeta mea de succes – respect, încredere și prietenie

Interviu cu Anca Iordache, Avocat Titular, Cabinet de Avocatură Iordache Anca

În acest an aniversați 15 ani de la intrarea în profesie. Ce model ați avut atunci când ați decis să vă înființați propriul cabinet de avocatură?

Da, este adevărat și poate nu întâmplător tot acum pășesc către o frumoasă și provocatoare vârstă, 40 de ani. Mă simt extrem de implinită și mulțumită de modul în care am reușit să echilibrez succesul în viața profesională cu bucuria de a crește o frumoasă și numeroasă familie.

Poate vă dezamăgesc când vă spun că nu am avut un model care să mă inspire, dar vă mărturisesc că alegerea profesiei mele a venit ca o prelungire firească a caracterului și convingerilor mele. Din aceleași considerente am ales să îmi înființez propriul cabinet de avocatură la numai 24 de ani, ceea ce mi-a conferit încă de foarte devreme în viața profesională, libertatea de a îmi forma un mod de lucru propriu, exigent, dar fără a simți presiunea de la nivelul unei organizări ierarhizate.

Cum este organizat cabinetul dumneavoastră? Care sunt ariile de expertiză forte?

Trebuie să recunosc că niciuna dintre realizările mele nu ar fi fost posibilă fără colaboratorii mei, doamne avocat cu o ținută profesională ireproșabilă, de care mă leagă atâția ani de lucru împreună câți ani de profesie împlinesc.

Prietenia și principiile de viață comune fac posibil ca rezultatul muncii noastre în echipă să fie la înălțime.

Ne-am axat încă de la început pe reprezentarea clienților noștri în litigii cu profesioniști, iar în ultimii 6 ani ne-am dezvoltat aria de expertiză și în materia insolvenței.

Nu am neglijat nici celelalte ramuri ale dreptului civil, însă cred că specializarea pe litigiile cu profesioniști și menținerea unui portofoliu de clienți de nișă, ne recomandă.

Care sunt atuurile stilului de organizare și de leadership impus de dumneavoastră?

Respect, încredere și prietenie. Iată rețeta mea de succes, probabil atipică în branșă, însă perfect funcțională în biroul nostru. Tocmai de aceea, nimic nu este „impus”, totul este de discutat. Dinamica legislativă actuală mă obligă la un studiu permanent, iar opiniile colaboratorilor mei îmi sunt esențiale în alegerea celei mai bune strategii de lucru.

Cât de importante sunt încrederea, credibilitatea și notorietatea profesională pe care le transmite avocatul clienților săi?

Notorietatea profesională poate aduce un potențial client în fața ta. De aici începe munca avocatului, în a câștiga încrederea clientului. Din experiență știu că pentru client, dincolo de notorietatea avocatului, este foarte important gradul de implicare și cât de dedicat este acesta soluționării problemelor sale.

Este esențial să reușești să îi transmiți clientului așteptări realiste. Credibilitatea ta ca avocat depinde de asta.

Cu ce experţi externi – notari, executori judecătoreşti, practicieni în insolvenţă, consultanţi fiscali, auditori, evaluatori, contabili, traducători etc. – colaboraţi constant?

Munca unui avocat profesionist presupune și dezvoltarea unui lanț de specialiști din domenii conexe. Personal, prefer să recomand clienților mei, profesioniști cu care colaborez în mod frecvent și care îmi pot oferi garanția unor servicii la nivelul exigențelor mele.

Unde vă vedeți peste cinci ani, ca dimensiune a business-ului, anvergura clienților și poziționarea în piață?

Am mărturisit la începutul acestui interviu că măsura succesului meu este dată de menținerea echilibrului dintre profesie și familie. Dimensiunea actuală a business-ului este provocatoare din punct de vedere al resursei timp pe care o consumă.

Desigur că dezvoltarea și ascensiunea în piața avocaturii din România a business-ului meu este o consecință firească a muncii de până acum, a mea și a echipei, și consider că o creștere a volumului de muncă în următorii 5 ani va duce implicit la extinderea echipei de avocați colaboratori.

Chiar și așa, dedicarea mea în viitor profesiei nu va prevala vieții personale, sunt înainte de toate femeie și mamă.

Ce strategie de dezvoltare aveți în perioada următoare? Intenționați să dezvoltați și alte arii de practică?

Strategia de dezvoltare este aceea cu care am și pornit în activitate. Voi continua să îmi respect principiile profesionale și voi încerca mereu să îmi depășesc limitele. Îmi place să accept provocări profesionale care mă scot din zona de confort și sunt deschisă diversificării ariei de practică a cabinetului. Nu exclud nici orientarea în viitorul apropiat către profesia de magistrat. Experiența mea îndelungată ca avocat în sălile de judecată și experiența personală, de viață, mă determină să mă gândesc din ce în ce mai des la accederea în funcția de judecător.

Cum vă motivați echipa? Pe ce abilități puneți accent atunci când luați în considerare recrutarea de noi colaboratori?

Mă mândresc să lucrez împreună cu o echipă formată exclusiv din femei cu o ținută profesională de excepție, cu care colaborez încă de la începutul activității mele ca avocat. Dincolo de împărtășirea acelorași principii profesionale, ne leagă și o strânsă prietenie. De aceea motivația echipei constă tocmai în menținerea acestui “cerc al încrederii” și în a continua să creștem profesional împreună.

Sunt sigură că aș opta în alegerea unor noi colaboratori pentru tineri colegi avocați, bine pregătiți și determinați să reușească, interesați să facă din profesia lor o pasiune.

Ce îi sfătuiți pe tinerii care încep o carieră în avocatură?

Consider că dincolo de noblețea titulaturii profesiei noastre, tinerii care doresc să devină avocați de succes trebuie să știe că în spatele acesteia stau zile și nopți de muncă și de studiu.

Este foarte importantă perioada de “ucenicie” în profesie. Relația cu mentorul tău și experiența la care acesta te expune sunt determinante pentru parcursul tău ulterior ca avocat. Din proprie experiență știu că deși pare copleșitor și intimidant la început, ești norocos dacă, tânăr avocat stagiar fiind, ți se încredințeaza în lucru proiecte care aparent îți depășesc limitele.

Să crești în profesia de avocat înseamnă, înainte de toate, să ai încredere în tine.

Cum apreciaţi calitatea actului de Justiţie în România anului 2018?

Activitatea cabinetului meu constă, cu preponderență, în reprezentarea clienților noștri în litigii în fața instanțelor. De aceea, resimțim în mod direct și cele mai mici schimbări la nivelul actului de justiție.

Alinierea legislației din România la exigențele legislației Uniunii Europene a determinat o creștere a calității actului de justiție și a calității relațiilor dintre participanți. Se resimțea nevoia unei clarități a legii și o adaptare a acesteia la contextul economico-social actual.

Nu este de ignorat nici implementarea la nivelul instanțelor a unor sisteme informatice care facilitează, astăzi, accesul profesioniștilor și al justițiabililor la informația relevantă.

Rămâne, totuși, o problemă gradul de încărcare a instanțelor, chestiune care îngreunează activitatea magistraților și face aproape imposibilă soluționarea cu celeritate a cauzelor.

Cum apreciați nivelul de conștientizare/gradul de cunoaștere a managerilor români în privința regulilor și standardelor de compliance (conformarea cu normele legale)?

Este cunoscut faptul că atunci când vine vorba de scăderea costurilor unei companii, firmele românești vor renunța cu prioritate la costurile cu activități care nu generează un venit imediat.

Managerii români ar trebui să știe că protejarea intereselor companiei, inclusiv protejarea acțiunilor managementului însuși cât și a angajaților, este esențială în evitarea unor încălcări ale legii.

Nu același lucru se întâmplă în cadrul corporațiilor străine prezente în România, care înțeleg importanța implementării unui program eficient de corporate compliance.

Cred că devine din ce în ce mai evidentă, în ultimii ani, nevoia unor astfel de proceduri interne în cadrul firmelor românești, ținând cont de numărul mare de dosare cu rezonanță în materia infracțiunilor economice.

Cum vedeți competiția existentă în avocatura de business din țara noastră?

Avocatura de business este un domeniu atât de divers pe cât de diverse sunt domeniile de business ale clienților noștri. De aceea, supra-specializarea într-un anumit domeniu sau o practică îți poate asigura o poziție favorabilă în fața competitorilor. Această tendință face posibil ca și societățile de avocatură mici și mijlocii să concureze firmele mari de avocatură pe domenii specifice, în care experiența și specializarea îi recomandă și fac diferența.

Cum percepeţi apetitul investiţional al clienţilor dumneavoastră în anul 2018?Din ce sectoare economice provin cei mai importanţi clienţi ai Cabinetului de Avocatură Iordache Anca?

Cei mai mari clienți ai Cabinetului activează în domeniul energiei, construcțiilor de infrastructură și a transporturilor. Observ că investițiile din domeniul energiei au crescut considerabil pe fondul sprijinului acordat proiectelor privind sursele de energie sustenabilă. În mod contrar, se resimte o scădere drastică a investițiilor autorităților publice, atât locale cât și centrale, în proiecte de infrastructură de mare amploare. Aceasta a determinat restrângerea activității companiilor din domeniu și generarea unui lanț de cereri de intrare în insolvență a acestor companii.

Cum reușiți să echilibrați balanța între viața profesională și cea personală? Ce hobby-uri aveți? Cum vă relaxați după o săptămână intensă de lucru?

Le-am insuflat celor trei copii ai mei, atât prin sistemul educațional pe care am decis să îl urmeze cât și prin atitudinea mea, dorința de a fi independenți și abilitatea de a își gestiona micul lor univers. Cred că ceea ce îmi lipsește în ritmul galopant al vieții cotidiene este timpul pentru mine și familie, de aceea încerc ca în momentele în care sunt cu copiii mei să mă dedic în totalitate lor.

Marea pasiune a vieții mele a fost și este sportul. Este greu să îmi imaginez o zi fără cele două ore de mișcare, fie că este vorba de alergare, înot sau cycling. Am descoperit în ultimii 4 ani cât de terapeutică poate fi practicarea boxului și cât de mult mă ajută la eliberarea tensiunillor acumulate într-o profesie conflictuală ca a mea.

Sunt o persoană extrem de socială, iar sfârșitul de săptămână este pentru mine atât momentul perfect de a petrece timp cu copiii, dar și cu prietenii dragi mie a căror prezență și energie mă reîncarcă pozitiv pentru încă o săptămână de “acțiune”.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *