Search
Vineri 6 Decembrie 2024
  • :
  • :

PwC: Generația Y pune flexibilitatea programului și a modului de lucru înaintea remunerației

Generația Y (cei născuți între 1980 și 1995) pune mai mult accent pe flexibilitatea muncii și pe recunoașterea contribuției muncii sale decât pe remunerare, arată cea mai  recentă analiză a PwC, London Business School și a Universității South California, bazată pe un sondaj la care au participat peste 44.000 de respondenți din întreaga rețea de firme PwC, atât din generația Y cât și din generația X.

Cei din Generația Y solicită existența unui echilibru între timpul alocat vieții personale comparativ cu cea profesională, 71% dintre respondenți indicând că cerințele actuale ale locului de muncă interferează cu sfera personală.

Mai mult, 64% dintre cei din Generația Y și-ar dori să muncească ocazional de acasă, iar 66% dintre aceștia vor un program de muncă flexibil. Cei din Generația Y nu cred că productivitatea ar trebui măsurată în numărul de ore petrecute la birou, ci prin rezultatele concrete ale muncii depuse. Ei văd munca drept o „acțiune”, nu un „loc”. Un procentaj semnificativ dintre angajații din Generația Y (15% dintre bărbați și 21% dintre femei) declară chiar că ar fi dispuși să renunțe la o parte din remunerație și să accepte un ritm mai lent al promovărilor pentru a se putea bucura de un program mai scurt de lucru.

Horatiu-Cocheci-PwCFlexibilitatea Generației Y reiese și din disponibilitatea către o carieră internațională: 37% dintre cei din această generație și-ar dori să profite de oportunitățile de carieră din străinătate.  Aceștia spun că formarea unei culturi a muncii orientată pe echipă și oportunitățile de muncă interesante – inclusiv detașările internaționale – sunt importante pentru satisfacția lor profesională.

Deși există percepția că Generația Y nu este la fel de dedicată muncii, comparativ cu colegii lor mai vârstnici, studiul arată că nivelul de dedicare este totuși similar.

„Este vital să înțelegem că, deși motivele pentru rămânerea în organizații sau părăsirea acestora sunt aceleași pentru angajații de toate vârstele, importanța lor relativă diferă. Cei din Generația Y au așteptări mai mari de a fi susținuți și apreciați pentru contribuția muncii lor, vor să facă parte dintr-o echipă armonioasă și să aibă parte de flexibilitate în programul și modul de lucru. Pe de altă parte prioritățile Generației X constau în crearea oportunităților de dezvoltare profesională si remunerație adecvată. Organizațiile trebuie să își modeleze strategia de managementul talentelor pentru a răspunde acestor nevoi și a se poziționa cât mai bine pentru viitor”, a declarat Horațiu Cocheci (foto), Senior Manager, Liderul Echipei de Consultanță în Resurse Umane, PwC România.

Studiul prezintă și câteva posibile căi de acțiune pentru companii, pentru motivarea angajaților din Generația Y:

  • Crearea unei culturi a muncii flexibile: companiile pot adopta politici care să ofere un echilibru mai mare între viața personală și cea profesională, oferindu-le angajaților mai multă flexibilitate în alegerea locului de muncă și a programului de lucru, fără a formaliza aceste acorduri.
  • Folosirea avantajelor tehnologiei moderne. Organizațiile se pot concentra pe accelerarea integrării tehnologiilor moderne pentru a le permite angajaților mai multă flexibilitate în muncă și mai multă eficiență. Pentru Generația Y acest lucru este un imperativ – aceștia se așteaptă să aibă la dispoziție cele mai bune instrumente pentru colaborare și implementare.
  • Creșterea transparenței în materie de politici de remunerare și evoluție profesională. Este nevoie de înlăturarea necunoscutului în legătură cu deciziile de recompensare și de oferirea unui grad mai mare de transparență cu privire la traseul profesional al angajaților. Companiile ar trebui să creeze un sistem coerent de recompensare care să recunoască valoarea muncii angajaților.  
  • Întreținerea unui sentiment de comunitate și apartenență. Companiile pot pune accentul pe munca în echipă, să ofere apreciere și susținere din partea managerilor și să le ofere angajaților feedback onest, față în față și în timp real.
  • Introducerea sau accelerarea unui program de mobilitate la nivel global. Companiile pot lua în calcul programele globale de mobilitate, cu detașări în străinătate pe termen scurt sau lung. Oferirea unor astfel de oportunități nu contribuie doar la dezvoltarea angajatului care beneficiază de un astfel de stagiu, ci și la apariția unui nucleu de viitori lideri cu o mentalitate cosmopolită.

PwC este o rețea de firme prezentă în 158 de țări cu mai mult de 180.000 de specialiști dedicați oferirii de servicii de calitate de audit, consultanță fiscală și consultanță pentru afaceri.

 




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *