Search
Duminica 18 Aprilie 2021
  • :
  • :

Telekom Romania: Profit EBITDA de 151 milioane de euro, în creștere cu 7%

Grupul Telekom Romania a anunțat indicatorii financiari pentru anul trecut, încheiat la 31 decembrie 2020. Compania a realizat o majorare a EBITDA ajustată după IFRS-16, de 6,6% în comparație cu anul 2019, până la 150,7 milioane euro. Este al doilea an consecutiv de creștere a acestui indicator.

„În 2021, vom continua procesul de digitalizare, cu scopul de a satisface pe deplin nevoile clienților noștri prin produse și servicii standard sau personalizate. Vom continua să ne implementăm strategia, să promovăm inovația și să luăm decizii îndrăznețe, în beneficiul clienților noștri”, a declarat Vladan Pekovic (foto), CEO Telekom Romania.

În același timp, fluxul de numerar a înregistrat un avans revenind la generarea pozitivă de numerar. Această îmbunătățire a venit în ciuda veniturilor ușor mai mici obținute anul trecut, care au fost influențate de efectele pandemiei asupra economiei românești, cum ar fi, spre exemplu, un număr mai mic de turiști internaționali, dar și de reducerea tarifelor reglementate de terminare a serviciilor de telefonie mobilă în 2020. Drept urmare, veniturile totale au ajuns la 950,9 milioane euro, înregistrând o ușoară scădere, de 3,0% față de anul precedent, informează un comunicat al companiei.

Veniturile totale din servicii fixe au rămas stabile, la 480,1 milioane euro, în 2020, fiind determinate în special de o creștere anuală de 11,5% a veniturilor din Wholesale, care au ajuns la 152,2 milioane euro, atenuând o reducere a serviciilor fixe, precum și a veniturilor ușor reduse din ICT, determinate de o sezonalizare diferită a contractelor.

Serviciile tradiționale de voce au dat semne suplimentare de stabilizare, scăderea anuală a veniturilor încetinind în 2020, în ciuda impactului negativ determinat de pandemia Covid-19.

Reducerea trimestrială a numărului de abonați ai serviciilor de televiziune a încetinit și mai mult în 2020, baza totală de clienți rămânând stabilă în T4 2020, la 1,24 milioane de persoane, în ciuda declinului continuu al tehnologiilor mai vechi, precum serviciile DTH.

Numărul de abonați la produsul inovator Smart TV Stick a continuat să crească pe parcursul întregului an, ajungând la 70.000 de clienți la finalul anului trecut. Smart TV Stick le permite clienților să își transforme fără efort televizorul obișnuit într-unul inteligent, fără a fi nevoie de instalare tehnică, cum este în cazul produselor de televiziune clasice.

În același timp, veniturile din internet fix au crescut cu 6,7% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior,  ajungând la 70,3 milioane euro în 2020, ca efect al concentrării asupra clienților care au generat venituri mai mari. Un alt produs inovator al companiei, Smart Wi-Fi, care permite instalarea simplă și rapidă a internetului acasă, fără a fi nevoie de nicio intervenție tehnică, a continuat să câștige clienți, numărul de abonați crescând cu peste 300% în comparație cu 2019.

Numărul de contracte postpaid de telefonie mobilă a crescut cu 6,3% față de anul 2019, ajungând la 1,65 milioane în 2020, cu trei trimestre consecutive de creștere a numărului de abonați. În același timp, veniturile din serviciile mobile au fost afectate negativ de reducerea tarifelor de terminare a apelurilor în rețelele mobile, impusă de reglementări, precum și de scăderea traficului din roaming și a traficului internațional, generate de reducerea turismului în 2020, pe fondul pandemiei Covid-19. Ca urmare, veniturile totale din serviciile mobile au scăzut cu 6,5% față de anul precedent, înregistrând o valoare de 400,2 milioane euro.

Pe segmentul de servicii convergente fix-mobil (FMC), Telekom Romania și-a menținut creșterea continuă, cu o majorare a bazei de abonați cu 10% anual, până la 931.000 de clienți în 2020, înregistrând pentru al treilea an consecutiv un avans cu două cifre al numărului de abonați pe acest segment.

Telekom Romania a diminuat costurile indirecte cu 8,6% în 2020, comparativ cu anul precedent, implementând un proces de transformare, care a inclus optimizarea operațiunilor IT și producției TV.

În 2020, OTE S.A. a anunțat că a încheiat un acord pentru vânzarea cotei sale de 54% din Telekom Romania Communications S.A. către Orange România. Tranzacția face obiectul aprobărilor instituțiilor cu rol de reglementare și a altor condiții, finalizarea acesteia fiind estimată în a doua jumătate a anului 2021.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *