Search
Miercuri 28 Iulie 2021
  • :
  • :

Ghid de recrutare. 7 pași pentru găsirea angajatului ideal

Elaborarea CV-ului a devenit o adevărată știință, pentru că de acest demers depinde, în mare măsură, succesul candidatului aflat în căutare de job. În lucrările de specialitate găsim tehnici de redactare, standarde, seturi de sfaturi utile. Un specialist în recrutare abordează problema din cealaltă perspectivă și publică un „standard ergonomic” pentru anunțurile de recrutare cu employer branding.

„După cum candidatul trebuie să-și facă CV-ul cât mai apropiat de așteptările recrutorului și ale angajatorului, adică să pună în CV exact acele informații pe care aceștia vor să le afle, nici mai puține decât atât, dar nici mai multe, și exact în forma care e cea mai ergonomică pentru cititori, și angajatorii trebuie să facă la fel”, scrie headhunter-ul George Butunoiu în Managero.ro, site-ul pe care îl administrează.

„Adică să pună în anunț acele informații pe care candidații ar vrea să le afle, și în forma cea mai ergonomică și pentru ei, cea mai clară și fără mult loc de interpretări înșelătoare”, explică Butunoiu.

El enumeră „7 secțiuni importante” pe care trebuie să le cuprindă anunțurile sau campaniile de recrutare cu employer branding asociat:

  1. Prezentarea angajatorului: prezentarea sintetică, prezentarea detaliată (cifră de afaceri, număr de angajați etc), galerie foto, fișiere atașate (rapoarte de activitate, broșuri de prezentare etc).
  2. Prezentarea jobului: departamentul, poziția în ierarhie, cui este subordonat, câți oameni are în subordine, misiunea jobului, descrierea activităților etc.
  3. Prezentarea detaliată a ofertei: salariu, pachet salarial, condiții de lucru, evoluție în carieră etc.
  4. Cerințele jobului: educație, experiență, calificări, limbi străine etc.
  5. Profilul SCM (sintetic) al candidatului ideal, profilul minimal (cu criterii eliminatorii) sau ambele.
  6. Mesajul video: un video (sau mai multe) cu mesajul directorului general, al celui de HR sau al managerului direct către candidați, eventual cu descrierea organizației și a jobului, sau orice alte video-uri cu mesaje pe care angajatorul vrea să le transmită.
  7. Panoul cu documente, în care sunt afișate grafic (vizual) diverse documente mari pe care candidatul le poate consulta direct sau să le descarce.

„Toate studiile arată clar, fără echivoc, și experiența mea de peste 30 de ani în recrutare o confirmă a mia oară, că informațiile detaliate și precise, și, mai ales, salariul oferit, inspiră foarte multă încredere candidaților. Și, pe cale de consecință, numărul aplicațiilor crește substanțial, uneori și de zece ori față de cazul unui anunț superficial și prost redactat”, spune George Butunoiu.

Articolul complet, în Managero.ro




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *