Cu “pierderi” de 131 de miliarde de USD în venituri, companiile de tehnică medicală și biotehnologie trebuie să-și investească cu atenție resursele sărăcite.Datorită orientării către servicii medicale bazate pe valoarea adăugată, înăspririi reglementărilor și lipsei de resurse, companiile de tehnică medicală și biotehnologie se văd nevoite să fie mai creative atunci când dezvoltă produse și servicii noi și să considere modele noi de business. Strategiile inovative sunt esențiale pentru ca aceste companii să poată supraviețui și crește, se arată în studiul anual EY – Pulse of the industry: medical technology report 2013.
Bogdan Țenu, Senior Manager în departamentul Asistență în Tranzacții, EY România spune: “Doar tehnologia nouă nu mai este îndeajuns ca să asigure compensare în sistemul medical. Ea trebuie să genereze îmbunătățiri ale stării de sănătate ce pot fi dovedite și să fie eficientă din punctul de vedere al costurilor. Vestea bună este că, în prezent, companiile de tehnologie medicală experimentează, într-un ritm nemaiîntâlnit până acum, abordări și modalități noi de a crea și a livra valoare într-un mod creativ”.
Studiul EY evidențiază că incertitudinile în privința plăților și reglementărilor au încetinit creșterea veniturilor, ducând la o ”pierdere” estimată la 131 de miliarde de USD în cazul liderilor comerciali din industrie între 2008 și 2012.
Creșterea veniturilor a rămas lentă: veniturile realizate de companiile listate de tehnologie medicală și biotehnologie din S.U.A. și Europa au totalizat 339,6 miliarde de USD în 2012, o creștere de doar 2%, cu mult sub ratele de creștere înregistrate înainte de criză.
Finanțările de tip “venture capital” au scăzut: finanțările de tip venture capital au scăzut cu 21% în această perioadă, ajungând, la 30 iunie 2013, la 3,5 miliarde de USD, cel mai scăzut nivel din ultimii 10 ani.
Finanțările au rămas totuși la un nivel stabil: finanțările atrase au rămas relativ constante, ajungând la 29,5 miliarde de USD, însă majoritatea fondurilor a ajuns la doar câteva companii mari. Majoritatea noilor credite accesate a fost folosită pentru refinanțarea datoriilor existente.
Bogdan Țenu adaugă: “Trecerea la servicii medicale bazate pe valoarea adăugată a crescut mult influența exercitată de pacienți și plătitori, iar companiile medicale au ajuns la concluzia că modelele lor de business trebuie să țină cont de acest nou tip de client. Totuși, această nevoie de a investi masiv în inovarea modelului de business vine tocmai în momentul în care resursele companiilor sunt sub o presiune tot mai mare”.

















