Search
Miercuri 5 Noiembrie 2025
  • :
  • :

COSMOTE România și-a menținut poziția pe piață în trimestrul al doilea

Cosmote-27.05COSMOTE România anunță rezultatele financiare pentru trimestrul al doilea al anului 2013, încheiat la 30 iunie 2013, conform indicatorilor de performanță raportați de OTE Group.

În ciuda contextului economic dificil și a măsurilor aspre de reglementare constante, în cel de-al doilea trimestru al acestui an, COSMOTE România a reușit să își mențină poziția pe piață, obținând creștere pentru indicatorii principali. În plus, COSMOTE România și-a continuat creșterea bazei de clienți business, capitalizând de pe urma ofertelor adaptate la nevoile clienților și a sinergiilor cu Romtelecom. Astfel, în T2 2013, segmentul business a crescut cu 17,1% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Branduri importante, printre care Axis Security și Rio Bucovina, au intrat în portofoliul de clienți business ai companiei.

La finalul lunii iunie 2013, numărul total de clienți ai COSMOTE România a rămas stabil, la 6 milioane, din care 25,3% reprezintă proporția abonaților. În T2 2013, baza de clienți 3G a crescut cu 27,5% comparativ cu T2 2012.

EBITDA (câștiguri operaționale înaintea dobânzilor, taxelor și amortizărilor) a crescut cu 3,4% în T2 2013 comparativ cu același trimestru al anului anterior, reflectând astfel ofertele adaptate nevoilor clienților și eficiența operațională. Marja EBITDA a atins 27% în T2 2013, în creștere cu 1,4 puncte procentuale față de T2 2012.

Veniturile din servicii au scăzut cu 2,2% comparativ cu T2 2012, exclusiv pe fondul scăderii tarifelor de terminare a apelurilor din septembrie 2012. Comparativ cu trimestrul anterior (T1 2013), veniturile din servicii au crescut cu 5% în T2 2013. Veniturile totale în cel de-al doilea trimestru din 2013 au fost de 111,4 milioane euro, înregistrând o creștere de 3% versus T1 2013.

ARPU (venitul mediu per utilizator) a scăzut cu 1,7% în S1 2013 comparativ cu S1 2012, ca urmare a scăderii valorii ARPU pentru apelurile primite, afectată de scăderea tarifelor de interconectare.

“Trimestrul al doilea din 2013 a fost definit de o constantă competiție acerbă și de praguri de reglementare care au avut un impact direct asupra business-ului. În ciuda acestor provocări, COSMOTE România a continuat să facă progrese de la un trimestru la altul, demonstrându-și strategia de dezvoltare sustenabilă. Rămânem concentrați pe programul nostru de investiții în zone-cheie, pentru a crea valoare pentru toate părțile implicate. De asemenea, ne îndreptăm toate eforturile către creșterea eficienței și a flexibilității, în beneficiul imediat al clienților”, a spus Konstantinos Apostolou, Chief Financial Officer COSMOTE România.

La sfârșitul lunii iunie 2013, COSMOTE România oferea cea mai bună rețea de date 3G cu viteze de descărcare de până la 43,2 Mbps pentru Internetul mobil în 176 de orașe și peste 1.820 de localități din România, acoperind 55,67% din populație. Mai mult, clienții se puteau bucura de viteze de până la 21,6 Mbps în tehnologia HSPA+ în 200 de orașe din țară. În total, serviciile 3G acoperă în prezent peste 75% din populația României.

COSMOTE România investește constant în dezvoltarea lanțului său de distribuție națională, care consta, la finalul lunii iunie 2013, în aproximativ 530 de puncte de vânzare în întreaga țară.

Compania va continua să își consolideze poziția pe segmentele broadband și business. Extinderea și dezvoltarea rețelei, precum și îmbogățirea portofoliului de produse și servicii vor rămâne prioritățile acesteia.

În T2 2013, OTE Group a furnizat servicii de telecomunicații pentru aproximativ 15,6 milioane de clienți (excluzând Globul) din Europa de Sud-Est.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *