Search
Marti 16 Octombrie 2018
  • :
  • :

Dave Faulkner, CEO al Education Changemaker: Sectorul privat poate face foarte multe pentru a susține îmbunătățirea calității educației în România

Interviu cu Dave Faulkner, CEO al Education Changemaker

  1. Cum ați ajuns să lucrați împreună cu AVE?

Ne-am întâlnit cu echipa AVE în ianuarie 2018 la cel mai mare eveniment internațional pe educație din Europa – BETT London – și ne-au povestit despre planurile lor de a demara primul program de MBA pentru directori de școli din România. Am fost foarte impresionați de determinarea cu care o organizație susținută de mediul privat își dorește să transforme educația în România și am acceptat de îndată să colaborăm.

 

  1. De obicei, EC lucrează cu guvernele din alte țări. Cum se întâmplă ca de această data să lucreze cu un ONG?

AVE este o organizație fondată și finanțată de sectorul privat din România – ceea ce este foarte impresionant. Este un caz inedit, că un grup de lideri din business își asumă inițiative de o asemenea anvergură. Însă, în cazul AVE, aici în România credem că sectorul privat poate face foarte multe pentru a susține  îmbunătățirea calității educației în România. Atât în calitate de finanțatori pentru proiecte cu adevărat transformaționale cât și în calitate de angajatori care se  implică în conversații și proiecte despre ceea ce se așteaptă de la tinerii de mâine.

 

  1. Cu ce alte țări ați mai lucrat?

Education Changemakers a lucrat cu circa jumătate din profesorii și directorii de școli din Australia până în acest moment, în același timp avem și multe proiecte în UK, în Orientul Mijlociu, America Latină și SUA. Cel mai recent parteneriat este cu cea mai mare organizație profesională din SUA, de care am fost contractați pentru a livra programele noastre către școlile lor.

 

  1. Care este viziunea dvs/ EC privind managementul/leadershipul în educație și viziunea asupra viitorului educației?

Credem cu pasiune că cel mai bun mod de a îmbunătăți calitatea educației pe care o oferim tuturor copiilor este prin inovații inițiate de profesori și directori care lucrează în mod direct cu elevii. Majoritatea soluțiilor pentru cele mai mari provocări ale sistemului educațional se află tocmai la directori – în special atunci când ei sunt aduși împreună pentru a genera noi idei și a schimba bune practici în cadrul unei comunități profesionale.

 

  1. Cum vă adaptați abordarea în funcție de diferențele culturale sau diferențele de la nivelul administrațiilor?

Înainte de a începe munca, e foarte important să înțelegem contextul și statu-quo. Sunt bucuros să spun că în România am lucrat în ultimele 3 luni cu o echipă excelentă de ONG-uri, directori de școli cu experiență, lideri din sectorul privat și antreprenori pentru a înțelege contextul și provocările reale pe care le au directorii de aici, în muncă lor de zi cu zi. Am studiat fenomene precum analfabetismul funcțional (42% dintre elevii de 15 ani sunt analfabeți funcțional ) și rata abandonului școlar (1 din 10 copii sunt în risc de abandon școlar) conform studiilor. Totodată, am studiat și am observat că sistemul educațional al României se concentrează eminamente/foarte mult pe elevii olimpici și nu are la bază  principiul echitătii în alocarea resurselor sau al incluziunii sociale.

Ca atare, în acest moment toată curricula noastră se concentrează pe adresarea acestor provocări. În cadrul Academiei de Leadership și Management Școlar lucrăm cu directorii de scoală pentru a le dezvoltă noi abilități și competențe, le oferim instrumente noi și sesiuni de mentorat pentru a înțelege cum să adreseze aceste provocări.

 

  1. Cum alegeți partenerii cu care vreți să lucrați?

Primim foarte multe propuneri de colaborare cu diverse organizații și ministere de educație din întreaga lume, școli private de top și companii care își doresc să rafineze partea de inovație și dezvoltare profesională pentru angajații lor. Însă, suntem destul de norocoși să ne permitem să alegem proiectele în care dorim să ne implicăm. Credem că acest proiect din România pe care l-am demarat împreună cu AVE are șanse mari să îmbunătățească calitatea educației și să modernizeze în mod accelerat sistemul educațional.

 

  1. Ce actori instituționali/persoane din domeniul educației credeți că pot ajuta la schimbarea sistemului educational în bine?

Filozofia noastră este că transformările vin dinăuntrul sistemului, de la firul ierbii – de la oameni care nu se mulțumesc cu răspunsuri simple și își asumă un rol activ pentru a face o schimbare. Credem că răspunsul legat de modernizarea sistemului se află mai puțin în zonă politicilor publice și mai degrabă în acțiuni concrete și specifice pe care directorii de școli și profesorii le pot face pentru a schimba calitatea predării și atmosfera din școală. Aceștia pot face diferența pentru elevii lor.

 

  1. În ce fel participă EC în implementarea Academiei de Leadership?

Echipa noastră va veni în România de 5 ori în următoarele 12 luni pentru a lucra intensiv cu cei 40 de directori admiși în program. În afară de asta, cei 40 de directori au fiecare câte un mentor 1 la 1 din echipa EC, fiecare dintre aceștia fiind directori de școli. De asemenea, cei 40 de directori vor avea acces la o platformă online cu resurse legate de inovație în educație și instrumente concrete pe care le pot folosi în școlile lor. Celelalte sesiuni de training vor fi livrate de către o echipă de specialiști din SUA. În același timp pregătim împreună cu echipa AVE un model de scalare pentru ca acest program să poată fi accesibil în câteva centre regionale în următorii ani.

 

  1. Education Changemakers este leader în inovație în educație. Cu ce propuneri ați venit din această perspectivă, pentru România?

Credem că decalajele educaționale cu care se confruntă România oferă o mare oportunitate – similară cu cea care a făcut ca această țară să aibă în acest moment cea mai bună infrastructură de internet din Europa. Și anume tehnologia poate ajuta România să nu mai treacă prin aceleași etape și demersuri prin care au trecut celelalte țări înaintea ei. Ne dorim ca pe viitor să susținem în România, prin programe care folosesc tehnologia, comunități de profesori și directori pentru a accelera modernizarea sistemului educațional.

 

  1. Cum vedeți situația educației din România?

Este provocatoare – mai ales câtă vreme România este membră a Uniunii Europene și o țara în curs de dezvoltare cu multe oportunități. Însă, dacă ne uităm la Marea Britanie sau Singapore, acestea sunt exemple excelente de țări care au obținut o creștere radicală a calității educației în mai puțin de 20 de ani. Așadar, ne putem uita la aceste provocări ca la niște oportunități care pot fi abordate. Cu toate acestea, cred că sistemul centralizat de educație (titularizarea și autonomia limitată a rolului pe care îl are directorulul) reprezintă niște constrângeri care îngreunează și împiedică transformările.

  1. Ce rezultate așteptați de la Academia de Leadership și Management Școlar?

Am vrea să vedem că cel puțin 10 dintre cele 40 de școli în care lucrăm obțin transformări și rezultate semnificative în următorii 2 ani – din perspectiva ratei de promovabilitate, a culturii organizaționale din școală, calității predării, a absenteismului școlar, nivelului de satisfacție al elevilor și al părinților, relației școală-comunitate.

În ceea ce privește modelul de scalare lucrăm pentru ca în maxim 3 ani programul să poată fi livrat în România de către directori de școală care au trecut prin cursurile noastre-cu suport minimal din partea noastră și folosind expertiza proprie.

 

  1. Punctual, cum s-a implicat si cum va continua sa se implice EC în Academia de Leadership?

Am dezvoltat împreună cu echipa AVE procesul de selecție al directorilor, am petrecut un weekend în București acum, în aprilie lucrând cu cei 40 de directori admiși și urmează să avem încă 4 sesiuni de curs în perioada următoare. Mai mult, toți cei 40 de directori au câte un mentor care este director de școală din echipa noastră și punem de asemenea, la dispoziție multe resurse printr-o platformă online modernă bazată pe învățare personalizată și care îi va conecta pe directorii din România la comunități internaționale de inovatori în educație din întreaga lume cu care noi colaborăm în toate celelalte țări în care avem proiecte.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *