Search
Duminica 16 Iunie 2019
  • :
  • :

ONG-urile ar putea primi anual cu 525 de milioane de Euro de la societățile comerciale

Legea Sponsorizării și Codul Fiscal permit societăților comerciale să direcționeze, în fiecare an, până la 525 de milioane de Euro către organizațiile neguvernamentale din România. În prezent, doar 22% din aceste fonduri ajung la potențialii beneficiari.

Firmele pot direcționa până la 20% din impozitul pe profit către organizații neguvernamentale – în limita a 0,3% din cifra de afaceri – sumă ce se scade din impozitul pe profit de plată.

Conform datelor ANAF, în 2013, 191.691 de societăți comerciale au înregistrat profit în România. Dacă toate acestea ar fi direcționat către sectorul non-profit suma maximă prevăzută de lege – până la 2,3 miliarde de Lei (525 milioane de Euro) – ar fi susținut domenii cheie, deficitare în prezent, precum sănătatea, mediul și educația. Totuși, doar 16% dintre companii (30.651) au ales să facă sponsorizări, valoarea totală fiind de 523 milioane de Lei, adică doar 22% din potențialul maxim.

Cu 525 de milioane de Euro directionați de mediul de business către ONG-uri, în fiecare an s-ar putea realiza, concomitent, proiecte cu impact major în comunitățile din România, ca de exemplu:

17.500 de hectare de terenuri degradate s-ar tranforma în păduri. În 5 ani, în Teleorman, 20% din suprafața județului ar fi împădurită;

31 de centre de îngrijiri paliative ar putea fi construite în România, care să ofere servicii gratuite pentru 61.000 persoane cu boli incurabile. Acoperirea pentru acest tip de servicii ar crește, la nivel național, de la 5% la 45%;

Peste 800.000 de adolescenți din România ar putea fi susținuți să se implice în proiecte de educație în următorii cinci ani.

Pentru ultimii 3 ani, tendința sponsorizărilor este ușor crescătoare, numărul companiilor care au folosit legea crescând de la 29.317 în 2011, la 30.651 în 2013, adică o creștere de la 13% la 16% din totalul companiilor care ar fi putut direcționa fonduri în anii respectivi.

gabi-sincu“Această facilitate este prevăzută de legislația fiscală de ani buni dar, din pacate, fiind prea puțin popularizată nu este exploatată la potențialul maxim. Deși ințial a fost introdusă în legislație cu scopul de a sprijini activitatea sportivă, ea are o sferă de aplicare mai largă, companiile putând alege să sponsorizeze o gamă exstinsă de activități non-profit sau să ofere burse private. Rolul nostru e să facem cunoscută această posibilitate și să oferim sprijin tuturor celor care doresc să facă uz de ea”, este de părere Gabriel Sincu (foto), Tax Executive Director EY.

 




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *