Un număr de 1.300 de autovehicule în valoare de 14,3 milioane euro nu pot fi înmatriculare din cauza timbrului de mediu, deoarece se cere dovada plăți unei taxe anterioare potrivit Asociației Societăților Financiare ALB România.
La ALB sunt înregistrare 1.100 de autovehicule în valoare de 11,3 milioane de euro, iar la Asociația Societăților de Leasing Operațional 200 de autovehicule în valoare de 3 milioane de euro.
„Ca asociație nu contestăm instituirea timbrului de mediu, dar prin textul de lege actual nu se poate colecta aceastã taxă în vederea înmatriculării. Nu se poate obține ușor adeverința privind istoricul taxei auto”, a declarat secretarul general al ALB România, Adriana Ahciarliu.
ALB a transmis propuneri Ministerului Mediului și Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) conform cărora vehiculul ar trebui înmatriculat fără prezentarea dovezii plății auto, iar societãþile de leasing își asumã răspunderea plății timbrului de mediu dacă verificările ulterioare înmatriculării arată cã nu s-a plătit taxa auto.
“Sunt societăți de transport care nu pot folosi autovehiculele din cauza autorizațiilor care trebuie luate ulterior înmatriculării, iar cum înmatricularea depinde de aducerea acelei dovezi, totul este blocat. Din discuțiile cu autoritățile nu au reieșit dovezi de neplăți anterioare de taxe auto din partea companiilor de leasing, așa că pot avea încredere în societățile de leasing că își vor asuma plata taxei ulterior înmatriculării dacă aceasta n-a fost achitată anterior”, a afirmat Marian Cârlig, președintele comitetului logistic Leasing din cadrul ALB România.
Lipsa unor prevederi legislative clare a fost una din cauzele scăderii pieței leasing în primul trimestru pe segmentul vehiculelor la 173,2 milioane euro, cu 19% mai puțin ca în primele trei luni din 2012.
Piața de leasing financiar din România a înregistrat în primul trimestru din 2013 o valoare nou finanțată de 243 milioane euro, în scădere cu 12% față de perioada similară din 2012. Clienții persoane juridice au atras 95% din totalul finanțărilor, urmați de persoanele fizice 4% și sectorul public 1%.
La finalul lunii martie 2013, portofoliul total al pieței de leasing se cifra la 2,639 miliarde euro.
Un număr de 1.300 de mașini nu pot fi înmatriculate
May 28, 2013Mediul de afaceri
Articolul PrecedentPremii pentru Bergenbier
Articolul UrmatorProCredit Bank mizează pe zonele agricole
Articole similare
-
Societățile de leasing nu mai pot executa contractele cu clienții prin executor judecătoresc
-
Facilitățile constând în suspendarea la plată a ratelor, pentru contractele de credit acordate de instituțiile de credit și instituțiile financiare nebancare
-
Succes NNDKP într-o procedură de arbitru de urgență pe rolul CCIR

















