Search
Vineri 14 Iunie 2024
  • :
  • :

Alexandrion Group își propune să devină în 10 ani lider mondial în producția de whisky single malt

Brandurile românești cu prezență globală semnificativă pot fi numerate pe degetele unei mâini. În mod evident, Alexandrion Group, cel mai mare producător şi distribuitor de băuturi spirtoase şi vinuri spumante din România, este unul dintre acestea.

”Detenta” operațiunilor grupului din ultimii ani este cu adevărat impresionantă, în condițiile în care cele circa 30 de firme locale și 100 la nivel internațional, coordonate ca o afacere de familie de entitatea Family Office, s-a implicat susținut în diverse segmente: distilerii și fabrici, distribuţie și trading, hoteluri și magazine, energie verde și imobiliare.

Nu există în grup companii listate la bursă, nu avem nici o obligație de a prezenta public rezultate economice în valoare absolută. Tot ce putem spune este că ne dezvoltăm dinamic și avem obiective clare, ambițioase, care ne definesc profilul”, a spus Dr. Nawaf Salameh, preşedintele fondator Alexandrion Group, în cadrul unei întâlniri anuale cu presa, în care a prezentat direcţia de dezvoltare a portofoliului de produse și țintele pe termen scurt și mediu.

Activitatea noastră a început în România, în urmă cu peste 30 de ani şi centrul este în continuare aici, dar astăzi suntem un jucător global care concurează la cel mai înalt nivel, într-o piaţă extrem de competitivă.

Suntem mândri că produsele noastre, care au nume româneşti, sunt produse internaţionale,  comercializate şi apreciate în toată lumea. Au devenit adevaraţi ambasadori pentru România, peste hotare.  Vom continua să ne extindem portofoliul pe orizontală, pentru că acum acoperim principalele patru categorii de spirtoase: whisky single malt, brandy, votcă şi rom. Avem tehnologia necesară, capacitatea, resursele şi expertiza pentru a atinge o cotă de piaţă globală de 10% pe fiecare dintre aceste categorii, în următorii 10 ani”, a precizat președintele Alexandrion Group.

Grupul îşi extinde portofoliul de băuturi spirtoase şi vinuri cu categorii noi: rom, tequila şi vermut şi va lansa branduri noi de whisky single malt, votcă şi gin. Produsele vor fi distribuite atât în Romania, cât şi la nivel internaţional, prin intermediul hub-urilor de business globale pe care Alexandrion Group le are în SUA (America de Sud şi de Nord şi Brazilia), MEAA (Orientul Mijlociu, Golful Persic, Africa şi India), Asia (Japonia si Singapore) şi Europa (România, Grecia, Cipru, Bulgaria, Germania, Cehia şi Marea Britanie).

Portofoliul de băuturi spirtoase

Alexandrion Group produce băuturile sale spirtoase la Alexandrion Saber Distilleries 1789, unul dintre cele mai mari şi moderne centre de producţie şi îmbuteliere din Sud-Estul Europei, localizat în Bucov (Jud. Prahova).

După succesul înregistrat cu Carpathian Single Malt Whisky, comercializat în multe ţări şi premiat deja la competiţii internaţionale prestigioase, Alexandrion Group va lansa, anul acesta, un nou brand de whisky single malt, maturat în butoaie cu diferite grade de ardere. Produsul unifică tradiţia scoţiană în producţia de single malt cu inovaţia şi se adresează consumatorului modern, dinamic, care petrece mult timp în mediul urban.

La Bucov avem doua distilerii de whisky single malt, care ne-au permis să triplăm capacitatea de producţie. Vom produce whisky single malt şi în SUA şi Japonia. Produsele vor fi adaptate la specificul pieţelor în care vor fi distribuite” a explicat Dr. Nawaf Salameh.

Este îmbucurător faptul că românii au descoperit valențele single malt, ajungând la un consum de circa 1 million litri anual. Avem ambiția de a ne distinge printre cei 30-40 de producători mondiali de sigle malt, țintind în 10 ani poziția de lider global în această piață”, a dezvăluit acesta.

În cazul producției de votcă, la Alexandrion Saber Distilleries 1789 se produc două branduri: Kreskova Vodka şi Alexander. Kreskova Vodka a fost desemnată de experţii internaţionali cea mai bună votcă românească în 2023, obtinând medalia de aur, în cadrul competiţiei World Vodka Awards 2023, împreună cu distincţia “Country Winner” pentru România, în categoria “Pure Neutral Vodka”. Anul acesta, Alexandrion Group va lansa alte două branduri.

Ne propunem să oferim o alternativă serioasă la mărcile de votcă internaționale tradiționale. Este o rușine faptul că în România se vinde încă votcă rusească, pe care ne-am propus să o înlocuim cu produse cel puțin la fel de bune”, a anunțat oficialul Alexandrion Group.

În privința sortimentelor de gin, Alexandrion Group va adăuga celor două branduri de gin pe care le are în portofoliu – Kingsbury London Dry Gin, cu distribuţie naţională şi internaţională şi Alexander Gin, cu distribuţie în America de Sud, încă două branduri, dintre care unul va fi 100% românesc.

Romul este o nouă categorie în portofoliul de băuturi spirtoase al Grupului, care va lansa, în curând două branduri. “Vom acoperi toate tipurile de rom. Un master distiller cu experienţă bogată în producţia de rom caraibean, pe care l-am adus în România, ne-a ajutat să implementăm tehnologia şi reţele. Cele două branduri vor avea denumiri româneşti puternice”, a spus Dr. Nawaf Salameh.

Alexandrion Group va produce şi tequila. Grupul a semnat un acord joint venture cu “Casa Aceves’’, un producător de tequila din Jalisco, principala zonă din Mexic în care se produce tequila. Cei doi lideri în producţia de băuturile alcoolice şi-au unit forţele pentru a crea şi lansa mai multe varietăţi de tequila autentică premium, acoperind ȋntreaga gamă. Alexandrion Group și Casa Aceves vor deschide filiale prin intermediul cărora acest proiect comun va fi coordonat și implementat, iar Alexandrion Group va distribui produsele la nivel global prin intermediul reţelei sale de hub-uri de business localizate în diferite ţări.

Portofoliul de vinuri

Vinurile din portofoliul Alexandrion Group sunt produse la Crama Domeniile Alexandrion Rhein 1892 din regiunea Dealu Mare, acolo unde grupul deţine viţa-de-vie şi facilităţi de producţie şi stocare cu temperatură controlată. Grupul foloseşte metode ecologice de protecţie a viei şi îşi propune să producă exclusiv vinuri fără pesticide până în 2025.

Alexandrion Group produce vinuri premium, liniştite şi spumante, premiate la competiţii internaţionale, precum Hyperion, Byzantium şi Rhein Extra.

Am schimbat radical strategia de producţie la crama noastră. Ne dorim să punem accentul pe calitate, nu pe cantitate: am redus cantitatea pe care o vom produce atât pentru piaţa naţională, cât şi pentru cea globală, la 1 milion de sticle de vin liniştit pe an”, a explicat Dr. Nawaf Salameh.

Pentru cel mai longeviv vin spumant din România, Rhein Extra, produs la Pivniţele Rhein din Azuga, Alexandrion Group are planuri similare. Va produce 1 mil de sticle pe an.

Alexandrion Group a început să producă şi vermut, o altă categorie nouă în portofoliul său. Vermutul Del Chiaro este inspirat de călătoria în Valahia a lui Anton Maria del Chiaro, consilier italian al lui Constantin Brâncoveanu şi are ca bază soiurile de struguri tămâioasă românească şi fetească neagră.

Magazinele Alexandrion Expérience

 Alexandrion Group a dezvoltat o reţea de magazine Alexandrion Experience, cu un concept inovator, în care sunt comercializate băuturi premium, cu adaos comercial redus. Cumpărătorii au posibilitatea să deschidă şi să consume sticlele achiziţionate în magazin, alături de o selecţie de aperitive. Reţeaua include magazine în România, Grecia, Cipru şi Brazilia şi este în expansiune globală.

Avem în planurile noastre viitoare să punem la punct o rețea de 30 de astfel de magazine în București, dar și altele, în principalele orașe ale țării – Constanța, Brașov, Cluj, Iași, Timișoara, Otopeni etc.”, a conchis președintele Nawaf Salameh.

 




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *