Search
Miercuri 5 Noiembrie 2025
  • :
  • :

E&Y: Companiile românești rămân încrezătoare în creșterea cifrei de afaceri în 2013

E&Y-28.06Deși marchează o tendință descrescătoare față de luna ianuarie 2013, răspunsurile privind perspectivele de creștere rămân semnificative în iunie 2013: 69% dintre liderii români de business consideră că vor înregistra creșterea cifrei de afaceri în acest an. Totuși, procentajul companiilor care așteaptă o creștere moderată, între 5%-10%, a scăzut cu 5 puncte procentuale din ianuarie până în iunie 2013, în timp ce procentajul companiilor care anticipează o creștere negativă între -5% și -10% a crescut tot cu 5 puncte procentuale. Ca strategie de creștere a vânzărilor, cele mai multe companii au ales introducerea de produse și servicii noi și deschiderea de noi canale de distribuție. Referitor la scăderea prețurilor, se observă o reducere de 8 puncte procentuale a focusului asupra acestui factor, de la 18% în ianuarie 2013, la 10% în iunie 2013.

În același timp, încrederea liderilor de business în industria în care companiile lor activează a scăzut semnificativ între ianuarie și iunie: proporția companiilor deloc încrezătoare în potențialul industriei lor din acest an a crescut cu 17 puncte procentuale, până la 33% dintre companii, în timp ce procentajul companiilor oarecum încrezătoare a scăzut de la 35% la 23%, în aceeași perioadă – arată concluziile studiului „O nouă viziune a creșterii – ediția iunie 2013”, publicat de Ernst & Young (E&Y).

Cu cât vă așteptați să crească cifra de afaceri în 2013?

E&Y-28.06_2Referindu-se la estimările privind creșterea profitului, acestea rămân și ele pozitive, păstrându-se în aceiași parametri ca la ediția din ianuarie 2013. Dacă în ianuarie, 68% dintre companiile respondente așteptau profituri în creștere în 2013, în iunie, procentajul acestor companii a scăzut cu 2 puncte procentuale, la 66%. Din total, 11% așteaptă chiar o creștere a profitului cu peste 30%.
Studiul Ernst & Young are la bază un chestionar aplicat în perioada 1-14 iunie 2013. În raport se analizează răspunsurile a 103 executivi de top, prezentându-se percepția acestora asupra perspectivelor mediului de afaceri din România în 2013.

Finanțarea continuă să fie în principal prin credite bancare

Instrumentul de finanțare preferat pentru investiții în următoarele 6 luni rămâne creditul bancar, ales de 45% dintre companii atât în ianuarie, cât și în iunie, în timp ce investițiile de tip venture capital marchează o scădere în preferințe, de la 8% în ianuarie la 6% în iunie 2013.

Salariile stagnează sau cresc ușor

Companiile proiectează aceleași așteptări în privința numărului de angajați la jumătatea lui 2013, ca și la începutul anului. În ambele ediții ale studiului Ernst & Young, 26% dintre respondenți planificau noi angajări, în timp ce 55% în iunie, versus 56% în ianuarie, nu vor face noi angajări în acest an.

În privința salariului, 53% dintre liderii de business au declarat că intenționează să ofere o mărire de salariu între 5%-10%, peste rata estimată a inflației, în timp ce 45% prognozează o stagnare a nivelului salarial în acest an.

Ce le preocupă pe companii la jumătatea anului?

Pentru a face față presiunilor impuse de mediul economic dificil din ultimul an, 33% din oamenii de afaceri chestionați au declarat că au recurs în continuare la reduceri de costuri, dar 23% s-au concentrat pe creșterea productivității, în timp ce 22% pe introducerea de produse noi. Tendințe de creștere s-au remarcat la crearea de produse noi și scăderea costurilor, dar și în angajarea de talente. Ultima tendință emergentă, cea de focusare pe angajații talentați, ne apropie de tendințele de la nivel mondial.

Ce descrie cel mai bine reacția companiei la mediul de business din ultimul an?
E&Y-28.06_3

Costurile mici sunt considerate în continuare un factor important pentru competitivitatea companiei pe piață, chiar înregistrând o tendință crescătoare, până la 40% dintre cei chestionați – același nivel de importanță pe care comunitatea locală de afaceri o acordă consolidării notorietății mărcii și a creșterii încrederii în brand. Așadar, 40% dintre respondenți se așteaptă ca principala bătălie competitivă să fie dată în acest an prin eforturile de marketing.

Deși perspectivele asupra unora dintre indicatorii financiari marchează o ușoară tendință descrescătoare la jumătate de an, numeroase companii își păstrează optimismul în privința rezultatelor financiare ale acestui an”, spune Bogdan Ion, Country Managing Partner, Ernst & Young România.

Studiul Ernst & Young privind percepția mediului românesc de afaceri în 2013, lansat în luna iunie 2013 are la bază un chestionar care analizează percepțiile a 103 executivi de top provenind din organizații ce operează la nivel local în diverse industrii, dintre care 27% companii cu venituri de peste 100 milioane de euro, 12% între 50-100 milioane de euro, 33% între 10-50 milioane de euro. Aceștia au răspuns chestionarului Ernst & Young în perioada 1-14 iunie 2013.

Ernst & Young este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 167.000 de angajați în 700 de birouri din 140 de țări și venituri de aproximativ 24,4 miliarde dolari în anul 2012. În România, Ernst & Young este unul dintre liderii de pe piața serviciilor profesionale încă de la înființare, în anul 1992. Cei peste 500 angajați din România și Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, fiscalitate, asistență în tranzacții și servicii de asistență în afaceri către companii multinaționale și locale.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *