Search
Miercuri 23 Iunie 2021
  • :
  • :

Patul lui Procustescu III (sau despre concurență, transparență și dreptul la individualitate)

ovidiuArticol de Ovidiu Constantinescu, PR Manager Boștină & Asociații

5. Să ai un sediu mare, amenajat corespunzător într-o clădire de birouri, nu e un semn de profesionalism.
Nostalgia pentru cabinetele de acum 20 de ani care încăpeau – cu tot cu secretară – într-o garsionieră de bloc este evidentă. [poate și de aici dimensiunile aprobate de barou pentru firme, ca să nu ajungă peste soneria vecinului!].  Toți au început de acolo dar unii, în loc să se bucure de vacanța judecătorească ca să stea cu lunile la mare și la munte,  au avut tenacitatea și încăpățânarea să muncească și iar să muncească pentru a strânge leu cu leu ca să crească, să investească, să se dezvolte…. Lasă, mai bine să moară capra vecinului…ba – și mai bine – să nu fi avut niciuna niciodată.
Culmea ironiei face ca un președinte de barou județean să ne fi respins cererea de a deschide un sediu secundar pe motivul că “sediul ales, situat într-un bloc construit în perioada comunistă, nu corespunde imaginii de casă de avocatură mare pe care o are societatea dumneavoastră”…. Este real și fără replică!
Ce poate fi nociv și dăunător profesiei să iei –în cazul nostru, de exemplu – o clădire din “Bucureștiul de altă dată” pe care să o renovezi din temelii, pastrând însă specificul anilor ’20 atunci când a fost inițial ridicată? Ce poate fi necolegial și constituie concurență neloială să iei o clădire aflată într-un proces de degradare avansată, să investești milioane în reabilitarea ei și să creezi un spațiu adecvat nevoilor de lucru pentru peste 200 de avocați și personal auxiliar!?! Sunt sigur că și alti avocați care au birouri moderne în America House, Bucharest Business Park,  în Opera Center sau în clădiri moderne  pe Bulevardul Aviatorilor au avut același imbold și aceeași motivație –de a progresa profesional și a ține pasul cu lumea din jurul lor! [ De ce oare, Dumnezeule, toate firmele mari din lume cheltuiesc averi pentru amenajarea sediilor? Sunt toți, absolut toți nebuni că nu au ramas în atelierele, tonetele și cămăruțele minuscule în care au pus bazele afacerilor lor de milioane și miliarde de dolari!?!?]

6. Publicarea de fotografii  în care avocații apar aroganți, încruntați, terifianți, ar putea induce ideea falsă că o atitudine echilibrată ar fi o lipsă de profesionalism
No comment…poza de pe buletin e suficientă…sau celebra poză la birou, eventual cu o mână pe mouse [pentru dinamism…] făcută de soț/soție/coleg de birou cu un aparat cumpărat la promoție și care a scăpat cu bine din vacanța de vara… E, ACESTA este motivul pentru care mi-e frică de obligația de a mă duce cu broșurile la aprobat la barou! Poate cuiva nu-i place vreo poză sau o consideră drept  „o aroganță”… Mi-e teamă când aprobarea unui element al identității mele corporatiste depinde de un foarte-subiectiv: „nu-mi place moaca ta, prea te uiți urât la mine de aici din poză!”…
Agențiile de publicitate, profesioniștii care se ocupă  de branding, poziționare și comunicare precum și de PUBLICITATE și crearea diverselor materiale de prezentare [de la broșuri și machete la cărți de vizită, carnetele și pixuri și la site-uri web și social media…daaaa, știu, „forme fără fond” de care strămoșii nostri dacii și romanii nu ar fi fost mândri] lucrează cu fotografi profesioniști, cu graficieni profesioniști, cu web-designeri profesioniști , cu IT-isti care știu să facă SEO și alte tipuri de optimizări – o armată întreagă de experți  în domeniul lor  – astfel încât produsul final să fie unitar: imaginea a ceea ce este de fapt, ceea ce aspiră să devină și ce dorește să transmită despre sine compania respectivă. Imaginea nu e „formă fără fond” și nici o agenție de publicitate nu lucrează cu altceva decât „cu materialul clientului”…agenția dă „forma”, clientul dă „fondul”.

7. Serviciile juridice nu se pot promova precum berea.
Slavă-Domului, o observație corectă, a fost redescoperită roata! Din fericire, cei care lucrează cu profesioniști în comunicare știu asta de mult și acesta este motivul pentru care niciodată nu o să comunicăm  cât hamei și cât malț punem în serviciile noaste juridice. “Promovarea” [am folosit termenul deși nu este pe deplin adecvat] în avocatură este mai degrabă o activitate susținută de Corporate Communication și PR decât de Marketing în sensul clasic al celor trei termeni. Ce am făcut până acum a fost: să comunicăm informații relevante cu privire la activitatea noastră – în limitele de confidențialitate impuse de profesie și de clauzele contractuale; să ne informăm corect prospectivii clienți cu privire la expertiza pe care o avem; să edităm broșuri care să prezinte într-un mod cât mai clar și interesant expertiza noastră în domeniul legal; să scoatem în evidență “diferențiatorii” – ceea ce ne deosebește în mod obiectiv și indubitabil de ceilalți avocați prezenți pe piața avocaturii de business; să elaborăm machete care să sintetizeze într-o formă grafică “diferențiatorii”  adică ceea ce ne individualizează pe piața avocaturii; să optimizam site-ul companiei pentru a urca în rankingul motoarelor de căutare; etc
Cu siguranță nu vom avea promoții “plătești 5 dosare, get one for free”, cu siguranță nu vom organiza tombole: “lucrezi cu noi și vei putea fi fericitul câștigător al unei excursii în…” sau  “dă-ne un mesaj și te vom duce la tribunal împreună cu prietenii” pentru că, spre deosebire de alții, chiar știm ce facem și pe ce lume trăim…
[va continua]




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *