Search
Vineri 23 Septembrie 2022
  • :
  • :

Andrei Cionca, Impetum Group: Toți văd că va crește inflația, dar noi suntem într-un maxim de optimism

”Vedem rezultatele din primul trimestru, care sunt foarte bune și care, probabil, astea ne induc în eroare, în momentul de față”, a declarat Andrei Cionca, CEO Impetum Group, la dezbaterea din demersul CONFIDEX, care a avut loc luni, 23 mai.

”Aș tinde pe un bun simț economic să spun că, în general, inflația nu afectează într-o primă fază companiile. Ci că pentru companii crește cifra de afaceri, cresc rezultatele etc. De aceea, probabil, oamenii de afaceri, în răspunsurile lor, nu sunt foarte panicați. Deși toți văd că va crește inflația, dar noi suntem într-un maxim de optimism. Dacă ne uităm strict la cifre, avem un trimestru I istoric, cel mai bun trimestru I din istoria multor companii, în bani, în cifra de afaceri”, a mai spus Cionca.

El afirmă că o pondere important de manageri români consideră că războiul din Ucraina le va afecta business-ul.

”Acest lucru trebuie să-l vedem însă în oglindă cu o veste extrem de îmbucurătoare, anume faptul că 53% dintre managerii români spun că societățile pe care le conduc sunt puțin dependente sau chiar independente de resurse care vin din Ucraina și din Rusia. Avem  o stare de dependență relativ scăzută, undeva la 22%, care spun că avem o stare de dependență a companiilor”, a afirmat Andrei Cionca.

Prioritățile managerilor români nu s-au schimbat pe parcursul celor șase ediții de CONFIDEX, acestea au rămas: creșterea vânzărilor, păstrarea locurilor de muncă și a personalului și îmbunătățirea relației cu clienții.

”Top 3 este același de la începutul pandemiei, lucru care mie îmi spune că nu avem antrenament suficient făcut pentru a deveni anticipativi și pentru a fi un pic înaintea evenimentelor. Suntem, în continuare, reactivi”, a declarat șeful Impetum Group.

În opinia acestuia, războiul din Ucraina a creat oportunități.

”Avem o creștere a cererii pe piață, care este a doua oportunitate identificată, adică managerii români se confruntă brusc cu cereri pe care nu le pot astăzi satisfice”, a adăugat el.

Sinteza rezultatelor studiului CONFIDEX S1 2022

Potrivit rezultatelor studiului CONFIDEX S1 2022, publicate de Impetum Group, managerii români sunt mult mai încrezători în viitor, deşi presiunea noilor crize este resimțită de cei mai mulți dintre ei. 76% consideră că vor fi afectați într-o mare măsură de războiul din Ucraina, agricultura şi industria sunt sectoarele unde a scăzut starea de spirit a managerilor, însă indicele de încredere în economie este mai ridicat decât în perioada de debut a pandemiei.

Indicele CONFIDEX creşte la cea mai mare valoare măsurată, 47.8, fapt care indică în mod clar că mediul de business previzionează o dinamică pozitivă, o creştere ponderată, dar una care să consolideze companiile încercate de criza pandemică. Creşterea indiceluli este una generală, dar e mai mare în sectorul transporturilor (+9.7 puncte) şi al serviciilor (+7.6) şi mai ponderată în celelalte (de la +5.4, la +5.9) din cauza apariţiei noilor crize şi a impactului războiului din Ucraina.

Managerii estimează că starea companiei lor este peste media sectorului de activitate şi chiar a economiei româneşti şi europene. Circa 11% dintre manageri consideră că economia naţională s-a îmbunătăţit în ultimul an. Însă 27% consideră că situaţia propriei companii s-a îmbunătăţit şi 19%, că sectorul de activitate s-a îmbunătăţit. Circa două treimi dintre manageri consideră că economia globală şi cea europeană se vor înrăutăţi în următorul an. 71% consideră acelaşi lucru şi despre economia naţională.

Viitorul pare a fi marcat de criza materiilor prime (86%) şi cea energetică (78%), ce vor creşte costurile de producţie şi vor conduce spre o inflaţie accentuată (93%). De asemenea, 40% dintre manageri consideră că PIB-ul va scădea, deci ne îndreptăm spre recesiune.

În perioada următoare sunt prioritare, în opinia managerilor, creşterea vânzărilor (49%) şi retenţia de personal (41%). În continuare, două treimi dintre manageri optează pentru creşterea productivităţii, iar 73% ar prefera explorarea de noi pieţe. Domeniul servicii este mai aproape de această opţiune (78%), în timp ce managerii din agricultură preferă într-o mai mare proporţie să se concentreze pe portofoliul actual de clienţi (47%).