Search
Sambata 27 Noiembrie 2021
  • :
  • :

Ministerul Muncii: Licitație pentru soluția informatică a proiectului HUB de servicii

Ministerul Muncii și Protecției Sociale (MMPS) a publicat pe site-ul propriu caietul de sarcini pentru soluția informatică prevăzută în proiectul „HUB de servicii MMPS”. Aceasta este o etapă în procesul de achiziție publică, prin care vor putea fi integrate în caietul de sarcini al sistemului informatic observații, completări sau recomandări formulate de companiile din piața IT, informează un comunicat transmis de Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR).

Termenul limită pentru acest proces este 21 septembrie. Bugetul total al proiectului este 133.136.680 de lei, din care 20.613.613 de lei este co-finanțarea eligibilă.

De-a lungul timpului, industria IT din România a criticat modul în care s-au scris caietele de sarcini pentru marile proiecte de digitalizare a administrației. Însă acest lucru s-a întâmplat mereu în momentul în care caietele de sarcini erau deja în procedura de licitație publică. Reprezentanții industriei IT au acum ocazia de a contribui cu propuneri și de a aduce îmbunătățiri unuia dintre cele mai importante proiecte de digitalizare ale statului român – HUB-ul de servicii publice al MMPS. Consultarea publică a caietului de sarcini este un instrument de transparentizare și de actualizare a proiectului tehnic, care prevede specificațiile minimale ale soluției informatice.

Octavian Oprea, președintele ADR

Proiectul este finanțat din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, în cadrul Programul Operațional Competivitate 2014-2020, Axa Prioritară 2 – Tehnologia Informației și Comunicației (TIC) pentru o economie digitală competitivă, Obiectiv specific 2.3 Consolidarea aplicațiilor TIC pentru guvernare electronică, e‐learning, Acțiunea 2.3.1. Consolidarea și asigurarea interoperabilității sistemelor informatice dedicate serviciilor de e‐guvernare tip 2.0 centrate pe evenimente din viața cetățenilor și întreprinderilor, dezvoltarea cloud computing guvernamental și a comunicării media sociale, a Open Data şi Big Data.

Ce va putea rezolva cetățeanul

Soluția informatică din proiect va crea un singur punct de contact al cetățeanului cu instituțiile beneficiare, prin care vor fi posibile:

  • depunerea online a cererilor de beneficii și de servicii sociale
  • consultarea online a dosarelor de către orice cetățean sau companie
  • realizarea dosarelor electronice ale beneficiarilor de servicii sociale
  • optimizarea și modernizarea activității asistenților sociali, prin implementarea unui modul de management de caz, care va permite și introducerea datelor prin terminale mobile (pentru ancheta socială, de pildă)
  • verificări încrucișate care să asigure mecanisme de prevenție, de semnalare automată a suspiciunii de fraudă
  • interoperabilitatea sistemelor informatice în plan intern, național și european

Caietul de sarcini pus în consultare publică este disponibil aici.

 




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *