Search
Sambata 16 Octombrie 2021
  • :
  • :

CSALB a încetat anul acesta peste 20 de procese. Clienții și băncile au rezolvat prin negociere

Peste 20 de procese au încetat anul acesta deoarece băncile și consumatorii au decis să-și rezolve problemele prin negociere, în cadrul Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB), se arată într-un comunicat al instituției.

În timp ce majoritatea cererilor de conciliere au ca obiectiv soluționarea unui diferend prin evitarea proceselor, mai multe cazuri și-au găsit rezolvarea anul acesta după începerea procedurilor judiciare. Un astfel de exemplu este un dosar de dare în plată pentru trei credite diferite care, după aproape 5 ani petrecuți în instanță, și-a găsit rezolvarea prin negociere, în doar câteva luni.

“Am avut dosar de dare în plată pentru trei credite diferite, la aceeași bancă. După ce am făcut notificarea de dare în plată, banca a intentat acțiune în instanță. Din fericire, sfârșitul a fost foarte bun”, povestește Dan Cristina Mihaela, consumator din București. “Nu m-am adresat băncii pentru negociere, nici nu credeam că un consumator chiar poate rezolva astfel. În schimb, am aflat de CSALB, pentru că începusem să mă documentez despre soluțiile pe care le aveam. După ce am citit în media și mi-am întrebat cunoștințele, am dat de acest Centru. La momentul acela, avocații care mă reprezentau în instanță m-au descurajat. Spuneau că niciodată nu va accepta banca o negociere într-un astfel de caz. Însă, creditorul s-a dovedit a fi foarte dispus să terminăm litigiile”, spune Cristina Mihaela.

Când a mers la bancă, oamenii de acolo i-au recomandat și ei CSALB din prima clipă. I-au spus că poate rezolva repede și gratuit pentru ea. “Am terminat trei dosare diferite în mai puțin de șase luni. Drept vorbind, nici nu știu care ar fi fost soarta lor dacă ar fi fost soluționate în instanță”, menționează consumatorul.

Într-un final a obținut restructurarea creditelor, comasarea lor, eliminarea unor comisioane, o rată mai mică, nu a mai fost supusă penalităților de neplată a ratelor din ultimii cinci ani, a scăpat de procese. Plus o reducere de aproximativ 10.000 de euro a datoriei.

“M-a bucurat și disponibilitatea oamenilor din bancă  de a rezolva problema. Faptul că mi-au acceptat cerințe pe care, foarte ușor mi le-ar fi putut respinge. E interesant că nu am reușit cu case mari de avocatură ce am reușit prin CSALB. Am citit apoi și despre alte cazuri de oameni care și-au rezolvat problema. Mai sunt speranțe ca lucrurile să meargă foarte bine și în România”, mai spune Cristina Mihaela Dan.

Alexandru Păunescu, președintele Colegiului de Coordonare al CSALB, declară că “asistăm la un trend care, putem spune, este benefic și instanțelor, nu doar părților aflate în proces”. El se referă la cazurile în care litigiile dintre consumatori și bănci, unele vechi de câțiva ani, iar altele abia începute, se rezolvă amiabil în cadrul negocierilor derulate la CSALB. “Încep să apară și cazuri de soluționare amiabilă a cererilor de dare în plată. Este evident că oamenii nu vor să își piardă locuințele, mulți dintre ei și-au rezolvat problemele financiare din trecut și vor să reintre într-o relație echitabilă cu banca”, explică Alexandru Păunescu.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *