Search
Joi 16 Septembrie 2021
  • :
  • :

Consiliul Concurenței schimbă regulile. „Piața din jurul farmaciei” va avea o rază de numai 1 km

Consiliul Concurenței va schimba modul de analiză a cazurilor de pe piața comercializării produselor farmaceutice și parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii), din perspectiva dimensiunii geografice, ca urmare a schimbărilor apărute în comportamentul consumatorilor, dar și al companiilor de pe această piață.

Astfel, când va analiza piața relevantă, autoritatea de concurență va lua în considerare toate farmaciile existente pe o rază de un kilometru în jurul farmaciei țintă, au anunțat reprezentanții instituției, într-un comunicat. Până acum, piața geografică, în cazul comerțului cu amănuntul de produse farmaceutice și parafarmaceutice, era definită ca o zonă delimitată de o rază de 3 km în jurul farmaciei țintă.

Autoritatea de concurență a comandat un sondaj pentru a constata schimbările apărute în comportamentul consumatorului atunci când achiziţionează produse din farmacii. Pe baza datelor şi informaţiilor obţinute în cadrul sondajului, Consiliul Concurenţei a derulat un studiu suplimentar care a indicat o orientare a consumatorului către farmaciile situate în proximitate, fiind dispuși să parcurgă pe jos maxim 1 km pentru a achiziționa medicamentele și suplimentele alimentare de care au nevoie.

De asemenea, în ultimii ani, numărul de tranzacții pe această piață a înregistrat o majorare semnificativă și, în același timp, a crescut densitatea farmaciilor în aria de 3 km, luată în considerare până acum.

Ca urmare, autoritatea de concurență a considerat că trebuie actualizat modul de analiză a cazurilor de pe piața comercializării produselor farmaceutice și parafarmaceutice prin magazine specializate (farmacii) din perspectiva dimensiunii geografice, adaptând modalitatea de definire a pieței relevante geografice la noul context.

Definirea pieței relevante este un instrument de identificare și de stabilire a granițelor în care se exercită concurența între companii, scopul principal fiind de a identifica constrângerile concurențiale cu care se confruntă acestea.

Consiliul Concurenței este singura autoritate responsabilă cu aplicarea regulilor de concurență, având ca principală misiune protejarea consumatorilor de practicile ce pot distorsiona funcționarea pieței libere. Activitatea instituției se desfășoară pe două componente: una preventivă, de monitorizare și supraveghere a piețelor, și una corectivă, de sancționare a abaterilor de la un comportament concurențial normal.

În acelaşi timp, Consiliul Concurenţei are rolul de autoritate naţională de contact în domeniul ajutorului de stat între Comisia Europeană, pe de o parte, şi instituţiile publice, furnizorii şi beneficiarii de ajutor de stat, pe de altă parte.




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *