Numărul abonaților Telekom Romania Mobile Communications a crescut, în ultimul trimestru al anului trecut, cu 5,3% față de aceeași perioadă a anului precedent, informează un comunicat al companiei.
La sfârșitul anului 2021, peste 1,735 milioane de abonați postpaid au utilizat serviciile Telekom Mobile. Numărul total de clienți (postpaid și prepaid) a ajuns la 3,69 milioane. Segmentul preplătit este și el în creștere de două trimestre. Odată cu stabilizarea de către companie a bazei totale de clienți, venitul mediu pe utilizator (ARPU) a crescut și el cu 2,4% față de anul 2020, dovedind că ofertele operatorului au un raport calitate-preț atractiv.
În primul trimestru complet după separarea de operațiunile fixe, profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere și amortizare (EBITDA) a TKRM s-a situat la 10,4 milioane de euro, păstrând tendința de creștere de la an la an.
„Rezultatele din T4 arată că suntem bine poziționați și că avem toate premisele necesare pentru a ne continua strategia. Perioada octombrie-decembrie 2021 a fost primul trimestru complet după separarea de activitatea de fix și rezultatele noastre sunt conform așteptărilor. Sunt încrezătoare că ofertele actuale destinate clienților și disciplina legată de baza noastră de costuri vor da rezultate. Suntem aici pentru a le oferi clienților noștri servicii de telefonie mobilă așa cum își doresc și pentru a continua să ne îmbunătățim ca operator, pe toate planurile”, a declarat Dina Tsybulskaya, CEO al Telekom Romania Mobile.
În 2021, veniturile totale ale companiei (inclusiv MVNO) au ajuns la 386,8 milioane de euro, în scădere cu 14,6% față de întregul an 2020. Fluctuația a venit pe fondul separării de operațiunile fixe și de clienții care aveau servicii convergente fix-mobil (FMC), dar și din cauza pandemiei, care a limitat călătoriile pe glob. Cu toate acestea, compania a reușit să compenseze acest lucru la nivelul marjei, unde TKRM a reușit să reducă în continuare costurile indirecte cu 2,8% față de anul precedent, datorită atenției acordate de companie creșterii eficienței operaționale și financiare.
Lucrăm pe mai multe niveluri pentru a ne respecta promisiunea de a le oferi clienților ceea ce își doresc. De asemenea, ne schimbăm cultura organizațională, îndrumând echipele noastre cu privire la modul în care trebuie să ne îndeplinim promisiunile în relația cu clienții noștri. Pentru a face clienții fericiți este nevoie de ceva mai mult decât reduceri de preț. Până în ianuarie 2022, aproape 67% din toți angajații și colaboratorii Telekom Mobile care lucrează în prima linie de vânzări comerciale sau business și customer center au urmat un nou training de customer experience, creat sub numele #NewMe. Să nu uităm de creșterea cu 10% a indicelui de satisfacție a clienților, comparativ cu trimestrul anterior și de faptul că am făcut interacțiunea cu clienții mai simplă și mai transparentă, iar 77% dintre aceștia sunt promotori ai produselor și serviciilor noastre.
Dina Tsybulskaya, CEO al Telekom Romania Mobile
Compania a introdus în 2021 cu 75,5% mai multe procese automatizate cu ajutorul inteligenței artificiale (RPA) și a înregistrat o creștere de 22% a utilizării facturii electronice față de anul 2020.
Anul 2021 a fost deosebit de complex pentru noi. A fost un an istoric, nu doar din cauza dificultăților prelungite legate de pandemie, care au afectat întreaga societate. Vânzarea companiei de servicii fixe și separarea operațiunilor au reprezantat o adevărată provocare pentru noi. Aceasta a sporit complexitatea noastră operațională, în timp ce am reușit cu succes să ne deservim clienții fără a resimți vreun efect în ceea ce privește serviciile și calitatea oferită. Dar a fost, de asemenea, anul unui nou început – anul în care Telekom Mobile s-a reinventat cu o nouă viziune și o nouă strategie comercială, axată pe experiența clienților.
Nicolas Mahler, CFO al Telekom Romania Mobile Communications
Parte a Deutsche Telekom Group, Telekom Romania Mobile Communications furnizează, începând cu data de 1 octombrie 2021, servicii de telecomunicații mobile, după ce operațiunile fixe (internet fix, telefonie și TV) au fost separate într-o altă companie.