Search
Vineri 26 Noiembrie 2021
  • :
  • :

Executarea silită poate fi și amiabilă

Interviu cu  Liviu Costică, Director de Operațiuni al KRUK România

Legal Magazin: Poate deveni o executare silită amiabilă?

Liviu Costică: Deși executarea silită reprezintă faza procesului civil la care un creditor poate ajunge în cazul în care debitorul nu se conformează de bună voie condițiilor din titlul executoriu, dispozițiile legale în materie conferă, totuși, debitorului și creditorului posibilitatea de a negocia în ce modalități și în ce condiții poate fi achitată creanța; chiar și în această fază avansată de recuperare a datoriei.

Legal Magazin: Are în vedere KRUK această posibilitate în relația cu clienții (n.n. – debitorii) săi?

Liviu Costică: KRUK oferă clienților săi posibilitatea de a beneficia de acorduri de plată eșalonate sau chiar de reducerea parțială a creanței, în anumite condiții.

Nu de puține ori, KRUK a manifestat proactivitate, venind în întâmpinarea clienților săi cu oferte avantajoase de plată a datoriilor, indiferent de stadiul procesului de colectare.

Astfel, clienții KRUK au posibilitatea de a alege unul dintre cele 3 tipuri de produse amiabile pe care le putem oferi în faza de executare silită: angajamentul de plată, angajamentul de plată cu reducere sau chiar o reducere parțială a datoriei. Aceste produse duc automat la suspendarea executării silite, atât timp cât ele sunt respectate.

Legal Magazin: Cum pot beneficia clienții de pe seama unor astfel de facilităti de plată?

Liviu Costică: De ce mai multe ori, clienții care ne abordează solicitând anumite facilități legate de datoria lor, o fac prin intermediul Executorilor Judecătorești, urmare, bineînțeles, a unor informări din partea acestora sau prin intermediul serviciului de Contact Center, pus la dispoziție de KRUK România.

Bineînțeles, sunt si clienți care se prezintă personal la Birourile Executorilor Judecătorești solicitând mai multe informații despre datorii.

Legal Magazin: Restricțiile din perioada pandemică au reprezentat un impediment pentru oferirea de astfel de facilități clienților?

Liviu Costică: Deși contextul pandemic a redus semnificativ interacțiunea directă cu clienții, începând de anul trecut, KRUK a căutat modalități diferite de a răspunde solicitărilor clienților și și-a îndreptat extrem de mult atenția spre zona de digital. Am dezvoltat astfel produse și concepte noi pentru a oferi tuturor clienților nu doar posibilitatea de a obține informații cu privire la datoriile deținute, ci și pentru a le oferi oportunitatea de a le achita pe acestea în siguranță,  dar mai ales pentru a beneficia de ofertele pe care KRUK România le pune la dispoziție.

Astfel, am creat Closer2Kruk, o platformă în relația cu Executorii Judecătorești, prin care aceștia ne transmit solicitările care vin din partea tuturor clienților noștri, iar noi suntem la curent cu nevoile lor, rezultând într-o comunicare mult mai transparentă și mult mai rapidă între aceste trei părți. Avantajul clientului este faptul că odată facută solicitarea către executor, acesta va putea oferi produsul ales de client în mod direct și cu timp de așteptare mult mai scurt.

Legal Magazin: Cum au reacționat clientii la acest tip de abordare digitalizată?

Liviu Costică: Față de perioada similară a anului 2019, perioada post-pandemică a dus la o creștere de aproximativ 50% a angajamentelor de plată oferite. În privința reducerilor oferite, cifrele ne arată, de asemenea, o creștere de aproximativ 40%.

Mai mult decât atât, o bună parte dintre clienții KRUK au arătat o mai mare deschidere pentru comunicarea online în relația cu KRUK România, de unde tragem concluzia că digitalizarea a reprezentat o soluție eficientă în comunicarea cu clienții noștri, dar, mai ales, în beneficiul acestora.

Legal Magazin: În aceste condiții, va rămâne digitalizarea o soluție viabilă pentru KRUK România în relația cu clienții?

Liviu Costică: Direcția digitalizării nu a pornit ca o necesitate a contextului pandemic în KRUK România, însă efectele acestuia ne-au forțat să alocăm o atenție mai mare acestui trend în strategia noastră. Pentru că Instanțele de Judecată și Executorii Judecătorești s-au adaptat extrem de rapid, folosirea instrumentelor online a devenit o direcție de urmat și în relația cu clienții KRUK, mai ales că efectele benefice au fost resimțite de toate părțile implicate în procesul de soluționare a datoriei.

Mulțumim tuturor partenerilor care ne sunt alături în această călătorie!




Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *