Vodafone a anunțat o inițiativă prin care încurajează clienții să prelungească perioada de utilizare a telefoanelor noi și să predea sau să recicleze dispozitivele vechi, contribuind astfel la susținerea economiei circulare în industria de telefonie mobilă, pentru reducerea la minimum a deșeurilor și a emisiilor de carbon.
Operatorul telecom a încheiat cu Recommerce un parteneriat strategic prin care cea mai mare baza de clienți de smartphone-uri din Europa să beneficieze de dispozitive second-hand premium.
Vodafone își asumă un rol esențial în dezvoltarea unei economii circulare pentru dispozitivele mobile, care reduce semnificativ impactul asupra mediului. Suntem pionieri în dezvoltarea unei soluții digitale cuprinzătoare care facilitează prelungirea duratei de viață a smartphone-urilor sau achiziționarea unui dispozitiv recondiționat.
Alex Froment-Curtil, Chief Commercial Officer al Grupului Vodafone
Păstrarea unui telefon pentru încă un an poate reduce impactul de CO2 cu până la 29%. Achiziționarea unui smartphone recondiționat înseamnă aproximativ 50 kg mai puțin CO2, cu până la 20% mai puțin decât cantitatea produsă pentru fabricarea unui smartphone nou și elimina necesitatea extragerii a 164 kg de materii prime. Pentru fiecare milion de smartphone-uri predate către Vodafone pentru recondiționare și revanzare, emisia a peste 50.000 de tone de CO2 poate fi evitată.
Suntem mândri să facem acest parteneriat cu Vodafone care lansează cel mai mare și cel mai avansat program de management al ciclului de viață a dispozitivelor mobile la nivel european. Suntem convinși de impactul real asupra mediului al unui astfel de parteneriat pe termen lung și, mai mult decât atât, de rolul pe care îl are în combaterea schimbărilor climatice.
Augustin Becquet, Chief Executive Officer al Recommerce
Majoritatea piețelor pe care Vodafone operează au deja servicii de predare a telefoanelor, programe buyback, dar și servicii de reparație pentru a încuraja clienții să repare sau să recicleze dispozitivele vechi.
Ce include noul angajament
- Asigurare pentru telefoanele noi cumpărate de la Vodafone, cu protecție împotriva accidentelor;
- Opțiuni flexibile de predare sau schimbare a vechiului telefon prin intermediul unei aplicații intuitive destinate clienților Vodafone, care le va permite să primească rapid plata pentru dispozitivul predat sau, după caz, credit pentru achiziționarea unui telefon nou;
- Servicii de reparații rapide care pot prelungi durata de viață a dispozitivelor deteriorate accidental;
- Comercializarea la scară largă a unei game de telefoane de top recondiționate, pe lângă dispozitivele noi;
- Încurajarea clienților să-și predea vechile telefoane mobile pentru reciclare sau pentru cauze sociale.Vodafone a lansat campania „Bring Back Friday” pentru clienti de pe mai multe piete cu ocazia traditionalului „Black Friday”, pe 26 noiembrie 2021.
Credit pentru dispozitive noi
Potrivit oficialilor operatorului telecom, clienții sunt încurajați să schimbe vechile telefoane și să primească un credit pentru dispozitive noi, asigurându-se în același timp că terminalele sunt reciclate sau reutilizate în mod responsabil.
Pe lângă dispozitivele mobile, programul Vodafone de recondiționare și reutilizare a routerelor pentru internet fix și a set-top box-urilor TV, demarat în Germania, Portugalia și Spania, va fi extins și pe alte piețe, reducând impactul asupra mediului, dar și impactul financiar.
În ultimii ani, Vodafone a făcut progrese semnificative în eliminarea amprentei de carbon, în îmbunătățirea eficienței energetice pe piețele pe care operăm, în reorganizarea achizițiilor noastre, cu focus pe sustenabilitate și sprijinirea clienților noștri în reducerea emisiilor de carbon. Următoarea frontieră a strategiei noastre pentru planetă se concentrează acum pe construirea unei economii circulare pentru consumatori și industrie, atât prin acțiuni proprii, cât și prin colaborare cu parteneri care dezvoltă programe de gestionare a deșeurilor electronice.
Joakim Reiter, Chief External and Corporate Affairs Officer al Grupului Vodafone
Vodafone s-a angajat să refolosească, să revândă sau să recicleze 100% din deșeurile generate de rețea până în 2025. Pentru a reuși acest lucru, compania a implementat programe de gestionare eficientă a resurselor și de eliminare a deșeurilor pe fiecare piață pe care operează pentru a reduce impactul pe care acestea îl au asupra mediului.
Grupul s-a alăturat anul trecut Parteneriatului Circular Electronics, care reunește lideri din întregul lanț valoric specific acestei industrii, pentru a promova soluții de circularitate a produselor electronice.